همایش «نقش و رسالت جامعه زنان در گام دوم انقلاب اسلامی» به روایت تصویر
کد خبر: 3793831
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

همایش «نقش و رسالت جامعه زنان در گام دوم انقلاب اسلامی» به روایت تصویر

کانون خبرنگاران نبأ ــ همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و فرزند برومندش حضرت امام خمینی(ره)، همایش «نقش و رسالت جامعه زنان در گام دوم انقلاب اسلامی» در حسینیه جماران برگزار ‌شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همزمان با سالروز ولادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) و فرزند برومندش حضرت امام خمینی(ره) و بزرگداشت روز زن همایش «نقش و رسالت جامعه زنان در گام دوم انقلاب اسلامی» در حسینیه جماران برگزار ‌شد.
تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط کریم منصوری، قاری بین‌المللی، تجلیل و تکریم از مادر شهیدان «داود، رسول و علیرضا خالقی‌پور»، شعرخوانی علی فانی از شاعران آئینی، سخنرانی مرضیه هاشمی، مجری خبر پرس تی وی، حسن رحیم‌پور ازغدی، استاد دانشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و سرهنگ پاسدار یوسف‌پور، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر، با اجرای زینب ابوطالبی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.
در این مراسم مرضیه هاشمی با اذعان به وجود تبعیض بین سپاه‌پوستان و سفیدپوستان در جامعه آمریکا و با اشاره به قوانین سختگیرانه علیه سیاه‌پوستان و محدود بودن آزادی‌های فردی، بیان کرد: من جانم را فدای این اسلام و انقلاب می‌کنم، چراکه با تحقیق اسلام را پذیرفتم.
همچنین مادر شهیدان خالقی‌پور با بیان خاطراتی از زندگی و نحوه شهادت فرزندان شهیدش و با اشاره به دیدار خود با حضرت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: حتی اگر 10 فرزند هم داشتم، همه آنها را در راه اسلام و انقلاب تقدیم می‌کردم.
رحیم‌پورازغدی نیز در این مراسم طی سخنانی به نقش سازنده زنان و رسالت سنگینی که در گام دوم انقلاب بر دوش آنان است اشاره کرد و گفت: از روزهای نخست آغاز نهضت امام خمینی(ره)، زنان در صف اول مبارزه حضور پیدا کردند و نقش آنان تا پیروزی انقلاب و رسیدن به چهل سالگی در فرازونشیب‌های این سال‌ها به‌خوبی روشن و آشکار است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه می‌بایست انتظارات رهبر عزیز انقلاب در گام دوم انقلاب را به‌خوبی شناخت، اظهار کرد: ساخت تمدن اسلامی به‌واسطه ایفای نقش سازنده زنان میسر خواهد شد.
وی با اشاره به فزونی هجمه دشمنان به‌سوی زنان و بنیان خانواده نسبت به گذشته، بیان کرد: زنان با الگوگیری از سیره زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) به‌خوبی به وظایف خود عمل کنند.
یادآور می‌شود، در این مراسم حجت‌السلام‌والمسلمین مجیدی، مسئول مرکز رسیدگی به امورمساجد ناحیه شهیدنواب صفوی، شاملو معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 19 و نوروزی، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی منطقه 19 حضور داشتند.

مجید وفامهر
انتهای پیام

captcha