جایی برای کتاب‌های خوب
کد خبر: 3794079
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

جایی برای کتاب‌های خوب

گروه فرهنگی - سخنران جلسه‌های مهدویت در چهارمحال و بختیاری گفت: پایگاه الزهرا(س) مسجد امام حسین (ع) فرهنگیان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی طرح‌هایی را اجرا می‌کند که این پایگاه را با نام«جایی برای کتاب‌های خوب» معروف کرده و سبب جذب افراد با روحیه و ذهنیت‌های مختلف شده است

جایی برای کتاب‌های خوب

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری فاطمه عدنانی، سخنران مهدویت در مراسم جشن ولادت حضرت زهرا (ع) که به همت پایگاه الزهرا مسجد امام حسین (ع) فرهنگیان شهرکرد، پیروان عترت واحد خواهران هیئت رزمندگان شهرکرد، هیئت حضرت رقیه(س) کوی‌فرهنگیان و کانون خادم یاران خانواده شهدا عصر روز گذشته هشتم اسفندماه  برگزار شد منتظر واقعی امام زمان(عج) بودن را یکی از راه‌های دست یافتن به آرامش برشمرد و گفت: در روایتی داریم که اگر کسی آرزو دارد که یار امام زمان(عج) باشد باید سه ویژگی داشته باشد. ابتدا باید منتظر باشد و حتی فکر گناه را هم نکند و ویژگی دیگر که مهمترین آن است اخلاق حسنه و نیکو داشتن است.
وی با بیان اینکه منظور از ویژگی سوم معروف بودن به خلق حسنه و آرامش باطنی است، ادامه داد: داشتن ظاهری شاد و پر نشاط دلیل بر داشتن اخلاق حسنه نیست بلکه مراد داشتن آرامش درونی است که بتواند در مواقع سختی و ناراحتی نیز شاداب و آرام باشد. اگر منتظر واقعی هستیم باید این آرامش را داشته باشیم.
این فعال فرهنگی داشتن غم گذشته و ترس از آینده را دو مانع رسیدن به آرامش دانست و اظهار کرد: گذشته و آینده مانند زنجیر به پای ما بسته می‌شود و سبب می‌شود که حال را فراموش کنیم‌. اگر زن مسلمان و شیعه هستیم باید حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهیم که غم گذشته و ترس آینده را نداشت که پشت در رفت و نگران کودکی و آینده فرزندانش نبود زیراکه خدا را در زندگی‌اش احساس می‌کرد و حال را درک کرد و بدون هیچ معطلی از ولایت دفاع کرد.
عدنانی داشتن غصه امام را تنها راه فرار از گذشته و آینده دانست و ادامه داد: غم امام را خوردن تنها غمی است که نه‌تنها سبب افسردگی و ناراحتی فرد نمی‌شود بلکه سبب آرامش و سبکی می‌شود و هر کس که در مجالس روضه شرکت کند شادی و آرامش خاصی را به‌دست می‌آورد که با هیچ قرص آرام‌بخشی به آن نمی‌رسد. غصه و اشک ریختن برای امامان و شهدا حس سبکی و آرامش خاصی را به آدمی می‌دهد پس به‌جای غصه خوردن برای گذشته و نگرانی برای آینده دو زمانی که یا تمام شده‌اند و یا هنوز نیامده برای امام زمانمان غصه بخوریم و نگران سلامتی ایشان باشیم.
منتظر واقعی همچون مادر آبستن است
این مربی مهدویت یک منتظر واقعی را به مادر آبستن معرفی کرد و افزود: همانگونه که یک مادر حامله در تمام دوران بارداری نگران جنینش است یک منتظر واقعی نیز باید مانند این مادر همه لحظات انتظار را به فکر و نگران امامش باشد که این نگرانی و یاد امام بودن سبب رسیدن به آرامش درونی می‌شود و زمانی که همه هم‌وغممان امام باشد خود امام نیز مشکلات و نگرانی‌هایمان را ختم بخیر می‌کند.
وی دعا برای امام زمان را راه گذر از غم‌ها دانست و گفت: گذشتگان ما نتوانستند امام را بیاورند مواظب باشیم به گونه‌ای عمل نکنیم که ما هم نتوانیم سبب ظهور شویم. هر گاه مشکلی برایمان پیش آمد برای امام زمان گریه کنیم، نماز استغاثه بخوانیم و برای فرج حضرت دعا کنیم. بچه شیعه‌ای که امام زمانی همچون کوه آرامش دارد چرا باید مشکل عصبی داشته باشد؟ دلیل این مشکلات روانی آرامش نداشتن روح است.
جایی برای کتاب‌های خوب
عدنانی در پایان در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی که در پایگاه الزهرا مسجد امام حسین (ع) فرهنگیان نکاتی را ارائه داد و تصریح کرد: این پایگاه طرح‌هایی برای ترویج کتابخوانی و فرهنگ سازی این رفتار حسنه اجرایی کرده است که مورد استقبال بسیاری از نوجوان و جوانان قرار گرفته است. این طرح‌ها در مناسبت‌ها و مکان‌های مختلف اجرا می‌شود و همین ویژگی سبب شده تا این پایگاه با نام« جایی برای کتاب‌های خوب» معروف شود و افراد با ظاهرها و افکار مختلف مشتریان ما در این طرح‌ها شوند.
وی پایگاه‌های بسیج دانشگاه پیام‌نور و علوم پزشکی، مصلی نماز جمعه، دو منزل شخصی در خیابان‌های ۱۷ شهریور و کوی شهرداری را از جمله پایگاه‌های اجرای این طرح معرفی کرد و بیان کرد: هر کس با توجه به وسع و بودجه مالی که دارد به مرکز اصلی ما در مسجد امام حسین (ع) فرهنگیان مراجعه می‌کند و بسته‌های از کتب ما را خریداری می‌کند و طرح‌های مختلف را در مهمانی‌ها و سفرهای خود پیاده می‌کند.
مربی مهدویت باتوجه به نزدیک بودن عید طرح دانایی عیدی دهیم و کتابخانه فامیلی را معرفی کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند بسته‌های ما را تهیه کنند و بجای عیدی به فرزندان، جوانان و بزرگان فامیل بسته به نیاز و سلیقه‌شان کتاب مذهبی هدیه دهند و یا کتابها را در منزل خود نگهدارند و در مهمانی‌های عید به مهمانانشان معرفی و یا امانت دهند تا از اطرافیان خود یار و منتظر امام زمان تربیت کنند.

کتاب«مادر» بهترین هدیه برای بانوان ایران زمین

این فعال فرهنگی در پایان کتاب«مادر» به نوشته نرجس شکوریان‌فرد را معرفی کرد و گفت: این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های معرفی حضرت زهرا (ع) است و اکنون در مراکز ما به عنوان امانت به علاقه‌مندان اهدا می‌شود. این کتاب بهترین هدیه برای بانوان ایران زمین است و آرامش را به شما هدیه می‌دهد.
تجلیل از مادران شهید فضل‌الله ناظمی، ایرج شریفی، منصور و آیت‌الله عباسی، علی لهراسبی، محمد دایی‌جواد و فریبرز ترابی، مولودی، نمایشگاه محصولات اسلامی و کتاب، استغاثه به امام زمان (عج) و توزیع بسته‌های تبرکی امام رضا(ع) از دیگر برنامه‌های این جشن بود.
انتهای پیام

captcha