مقام یمنی: انگلیس شریک متجاوزان به یمن است
کد خبر: 3794431
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

مقام یمنی: انگلیس شریک متجاوزان به یمن است

گروه بین‌الملل ـ «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن جمعه شب در واکنش به اظهارات «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس درخصوص توافق صلح الحدیده گفت: هانت باید خوب بداند که مردم ما می دانند که انگلیس شریک جرم در تجاوز به یمن است.

به گزارش ایکنا به نقل خبرگزاری ایرنا؛ رئیس کمیته عالی انقلاب یمن افزود: اظهارات هانت با هدف بهبود چهره کشورهای متخاصم علیه یمن که مرتکب جنایات و گرسنگی مردم یمن شدند، صورت گرفته است.

الحوثی گفت: طرح‌های انگلیس در جهت عدالت نیست بلکه در خدمت برنامه‌های آمریکا و اسرائیل در شورای امنیت است.

وی اضافه کرد که اقدامات انگلیس باعث شده تا دیگر یک میانجی بی‌طرف محسوب نشود.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد که پس از پیشنهاد خروج یک طرفه نیروهای یمنی از سوی رهبر انقلاب یمن برای جهان مشخص است که چه کسانی در راه دستیابی به صلح مانع تراشی می‌کنند.

وزیر امور خارجه انگلیس که در عمان به سر می‌برد روز جمعه با محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش مردمی انصارالله (حوثی ها) یمن درباره توافق استکهلم رایزنی کرد.
در همین حال هانت در توئیتی خواستار خروج نیروهای انصارالله از بندر الحدیده شده بود.

نمایندگان انصارالله و دولت مستعفی یمن، آذرماه گذشته در نشستی که با میانجیگری مارتین گریفیث نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد برگزار شد، درباره آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده و بنادر الصلیف و عین عیسی به توافق رسیدند.

با این‌حال، انصارالله می‌گوید که ائتلاف عربی به تعهدات خود به توافق استکهلم پایبند نیست و در این مسیر کارشکنی می‌کند.

تاکنون چندین بار برای پایان دادن به جنگ یمن تحرکاتی صورت گرفته اما هر بار با کارشکنی عربستان و متحدان آن به بن‌بست رسیده است.

عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا،حملات گسترده‌ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی‌گناه و ویرانی زیر ساخت‌های این کشور شده است.

انتهای پیام

captcha