برنامه‌های فرهنگی از سوی مساجد به جامعه تزریق شود
کد خبر: 3795099
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

برنامه‌های فرهنگی از سوی مساجد به جامعه تزریق شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی باید از سوی مساجد به جامعه تزریق شود، اظهار کرد: از این‌رو سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از مساجد در این راستا است.

برنامه‌های فرهنگی از سوی مساجد به جامعه تزریق شودبه گزارش ایکنا از قم، سیدموسی حسینی‌کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، امروز، 13 اسفندماه در نشست خبری جشنواره هنرهای تجسمی در قم گفت: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برپایی همایش‌ و جشنواره‌های مختلف بر محوریت این شعار که «ایران، فقط تهران نیست» متمرکز است لذا این نگاه یعنی فراتر رفتن از تهران در برپایی جشنواره‌ها، نسبت به گذشته به صورت پررنگتری در حال دنبال کردن است.

وی افزود: شهر خلاق از دیگر برنامه‌ها و سیاستی است که از سوی وزارت ارشاد در واگذاری برنامه‌های فرهنگی و هنری به شهرها در حال دنبال کردن است از این‌رو جشنوار‌ه‌های مختلف بر دوش استان‌های مختلف گذاشته شده است.

حسینی‌کاشانی با بیان اینکه در این راستا برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی در سه رشته نقاشی، عکاسی و خوشنویسی، بین روستاهای سراسر کشور به استان قم سپرده شده است، افزود: این کار با محوریت کانون‌های مساجد و با هدایت و نظارت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

حسینی‌کاشانی با بیان اینکه در این جشنواره فرصت برای بروز استعدادهای روستائیان کشور فراهم می‌شود، تصریح کرد: زمانی برای اینکه بتوانیم اثری را از یک روستا در پایتخت ببینیم سختی‌ها و دشواری‌های زیادی وجود داشت ولی امروز به آسانی این کار انجام می‌شود.

وی در مورد علت انتخاب استان قم برای برگزاری این جشنواره تأکید کرد: قم در این سه رشته حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با توجه به همین ظرفیت برگزاری آن به قم اختصاص یافته است.

حسینی‌کاشانی با اشاره به سالروز تأسیس کانون‌های مساجد گفت: روز 18 اسفند روز تأسیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در سال 71 است؛ اینکه باید محور برنامه‌های فرهنگی، مساجد باشد جزء سیاست‌های جدی وزارتخانه است تا پمپاژ برنامه‌های فرهنگی از این مکان صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: در تعداد قابل توجهی از مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری شکل گرفته است و استان قم هم در جذب مردم به این کانو‌ن‌ها موفق بوده است به خصوص که این کانون‌ها دارای رویکرد تخصصی شده‌اند.

انتهای پیام

captcha