برگزاری ۳۰۰ گفتمان دینی در مدارس و مساجد سرایان
کد خبر: 3795301
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱

برگزاری ۳۰۰ گفتمان دینی در مدارس و مساجد سرایان

گروه اجتماعی ــ دبیر ستاد اقامه نماز سرایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۰ گفتمان دینی در مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها در شهرستان سرایان برگزار شده است.

برگزاری 300 گفتمان دینی در مدارس و مساجد سرایانحجت‌الاسلام حسن سهرابی‌نژاد، دبیر ستاد اقامه نماز سرایان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در سال جاری تعداد 30 مبلغ برادر و خواهر برای اقامه نماز جماعت به مدارس شهرستان سرایان اعزام شدند.
وی با بیان اینکه نمازهای روز عاشورا و اربعین حسینی امسال باشکوه در شهرهای سرایان، سه قلعه، آیسک و روستاها برگزار شده است، تصریح کرد: بیشتر برنامه‌های ستاد اقامه نماز متمرکز روی مدارس شهرستان است.
دبیر ستاد اقامه نماز سرایان افزود: بر اساس آسیب‌های اجتماعی موجود در مدارس نیز گفتمان‌های دینی و جلسات پرسش و پاسخ برگزار می‌شود.
سهرابی‌نژاد با بیان اینکه کارگاه آموزشی نماز در سطح مدارس شهرستان برگزار شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 300 گفتمان دینی در مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها در شهرستان سرایان برگزار شده است.
وی، شناسایی یاوران نماز را یکی از برنامه‌های ستاد اقامه نماز شهرستان دانست و ادامه داد: در هر مجموعه‌ای مانند مساجد، مدارس و ادارات از میان اقشار جوان نیروهایی به‌عنوان یاوران نماز شناسایی می‌شوند و در این رابطه نیز جلسات توجیهی و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.
دبیر ستاد اقامه نماز سرایان خاطرنشان کرد: همچنین در اداراتی نیز که مساجد در نزدیکی آن نیست، بلندگو نصب شده و یک وعده یا دو وعده در روز صدای اذان پخش می‌شود.
سهرابی‌نژاد با بیان اینکه در تمام روستاهای شهرستان روحانی مستقر وجود دارد، اظهار کرد: اگر مسأله نماز در جامعه درست شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فسادهای اخلاقی در جامعه وجود نخواهد داشت.
وی افزود: نماز در راس تمام واجبات الهی قرار دارد و نماز انسان را از فساد و منکرات باز می‌دارد بنابراین باید بیشتر روی نسل جوان کار شود.
انتهای پیام

captcha