۱۸۰۰ نفر در مسجد جمکران معتکف می‌شوند
کد خبر: 3795377
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

۱۸۰۰ نفر در مسجد جمکران معتکف می‌شوند

گروه اجتماعی ــ مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد‌ جمکران با اشاره به آغاز ثبت‌نام اعتکاف در این مسجد، گفت: نهایتاً ۱۸۰۰ نفر شامل ۹۰۰ نفر از برادران و ۹۰۰ نفر از خواهران امکان حضور در اعتکاف رجبیه جمکران را دارند که ۱۵۰ خادم نیز طی این ایام به معتکفان خدمت‌رسانی می‌کنند.

اعتکاف ۱۸۰۰ نفر در مسجد مقدس جمکرانبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی با اشاره به آغاز ثبت‌نام آیین اعتکاف در مسجد مقدس جمکران از هشتم اسفند‌ماه جاری، اظهار کرد: این ثبت‌نام‌ها از دو طریق سایت مسجد به نشانی http://www.jamkaran.ir و سایت ستاد مرکزی اعتکاف قم به نشانی http://www.etekafqom.com تا 22 اسفندماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: پس از آن معتکفین امسال از طریق ارسال پیامک مشخص می‌شوند تا طی روزهای 29 اسفند 97 و یکم و دوم فروردین 98 به صورت کاملاً رایگان در مراسم اعتکاف رجبیه حاضر شوند.

حجت‌الاسلام حسین‌‌آبادی درباره تعداد نهایی پذیرفته‌شدگان برای اعتکاف بیان کرد: از میان ثبت‌نام‌کنندگان پس از قرعه‌کشی نهایتاً ۱۸۰۰ نفر شامل ۹۰۰ نفر در بخش آقایان و ۹۰۰ نفر در بخش بانولن امکان حضور در اعتکاف رجبیه جمکران را می‌یابند که ۱۵۰ خادم نیز طی این ایام آن‌ها را همراهی و به معتکفان خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: برای اعتکاف آقایان، مسجد امام علی(ع) و برای اعتکاف بانوان مسجد حضرت فاطمه(س) و مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته شده‌ است. با توجه به همزمانی آیین اعتکاف با آغاز سال جدید و حجم عظیم زائران نوروزی میعادگاه منتظران، امکان افزایش تعداد معتکفان و گسترش فضای اعتکاف وجود ندارد.

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران‌ با بیان این‌که پذیرش معتکفان از ساعت 21 تا 24 سه‌شنبه شب، 28 اسفند آغاز می‌شود، گفت: با توجه به این‌که تحویل سال نو امسال با آیین اعتکاف همزمان شده برای این لحظه نیز در جمع معتکفان برنامه سخنرانی، مناجات‌خوانی و دعا پیش‌بینی شده‌ است.

حسین‌آبادی درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام سه روزه اعتکاف، بیان کرد: آیین صحیفه سجادیه‌خوانی توسط حجت‌الاسلام سید‌بهاءالدین ضیایی، بیان احکام اعتکاف، برگزاری حلقه‌های معرفت با موضوعاتی مانند پاسخ به شبهات مهدوی، طب اسلامی، نماز و صحیفه سجادیه و برگزاری مراسم قرائت زیارت شریف آل یاسین از جمله این برنامه‌ها است.

وی یادآوری کرد: برپایی محافل قرآنی، سخنرانی استادان حوزوی، قرائت دعای پرفیض عهد، اجرای ویژه‌برنامه تحویل سال 1398 شمسی، برگزاری مراسم سوگواری سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) و مراسم دعای ام‌داوود و بدرقه معتکفان نیز برای این سه روز اعتکاف در مسجد مقدس جمکران پیش‌بینی شده که علاقه‌مندان برای کسب اطلاع بیشتر از جزئیات این برنامه‌ها می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مسجد مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: محور همه برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اعتکاف امسال سلوک عبادی و توجه قلبی و روحی به خدا است و در همین راستا برنامه‌های مذکور اجرا می‌شود.

انتهای پیام

captcha