تحویل سال با «طلیعه نور» در عتبات مقدسه
کد خبر: 3795393
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
در دوازدهمین کارگروه قرآنی و فرهنگی عتبات مقدسه اعلام شد؛

تحویل سال با «طلیعه نور» در عتبات مقدسه

کانون خبرنگاران نبأ ــ طرح «طلیعه نور» به‌منظور یکسان‌سازی برنامه‌های لحظات تحویل سال نو با رویکرد قرآنی در عتبات مقدسه برگزار و امسال با تلاوت آیه 9 سوره مبارکه فاطر توسط یکی از قاریان ممتاز آغاز می‌شود و بعد از اعلام سال جدید نیز آیة‌الکرسی و دعای تحویل سال نو قرائت خواهد شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ دوازدهمین نشست كارگروه قرآنی و فرهنگی عتبات ايران اسلامی با حضور نمایندگان این کارگروه از آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع)، مسجد مقدس جمكران، بعثه مقام معظم رهبری و سازمان اوقاف و امور خيريه، 13 اسفندماه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.
در این جلسه عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ضمن قدردانی از فعالیت اعضای این کارگروه در زمینه‌های مختلف قرآنی و فرهنگی، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب در پیام مقام معظم رهبری بعد از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تأکید کرد: سال آینده این کارگروه با جدیت و اهتمام و کمیت بیشتر به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی روی بیاورد و هیچ‌گاه فکر نکنیم که ما کار خود را به نحو احسن انجام داده‌ایم که اگر به این نقطه برسیم و از کار خود احساس رضایت کنیم‌، اولین گام سقوط است.
در ادامه حجت‌الله میرزایی، مدیر مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به تبیین ابعاد مختلف طرح هزاران ختم قرآن به نیت سلامتی حضرت ولیعصر(عج) در نیمه اول ماه شعبان در هر سال پرداخت و گفت: این طرح گامی مختصر در بحث مهدویت است که متأسفانه توجه چندانی به آن نمی‌شود.
وی ادامه داد: این طرح قبلاً 11 دوره در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) اجرا شده و در بعضی از سال‌ها تا 70 هزار ختم قرآن نیز ثبت شده است؛ همکاری اعتاب مقدسه با رادیو قرآن می‌تواند گستره این طرح را افزایش داده و به این کار عظمت بخشد.
میرزایی بیان کرد: قرار است، این طرح با همکاری رادیو قرآن به‌صورت حضوری و تلفنی در سراسر کشور انجام شود و اختتامیه آن نیز در روز نیمه شعبان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شود.
همچنین در ادامه جلسه پیشنهاد شد، مراسم اعتکاف امسال رویکرد مهدویت به خود بگیرد که می‌توان شروع این طرح مبارک را از ماه رجب رقم زد.
نخستین کرسی مشترک تلاوت ملی در نیمه شعبان
برگزاری کرسی تلاوت ملی در اعتاب مقدسه در سال 98، دومین طرح پیشنهادی این جلسه بود و مقرر شد اولین کرسی مشترک به مناسبت نیمه شعبان روز جمعه، 30 فروردین‌ماه در مسجد مقدس جمکران همراه با برنامه‌های متنوع از قبیل تلاوت قاریان نوجوان و بین‌المللی، اجرای گروه‌های تواشیح و ابتهال، اجرای برنامه حفظ با حضور یکی از خانواده‌های قرآنی حافظ، مداحی، قرائت زیارت آل یاسین، تفسیر آیاتی از قرآن کریم و اجرای عباس سلیمی برگزار شود.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیداحمد مشرف، نماینده آستان مقدس حضرت معصومه(س) در کارگروه قرآنی و فرهنگی عتبات مقدسه ایران اسلامی با اشاره به اجرای طرح «طلیعه نور»، گفت: این طرح ناظر بر یکسان‌سازی برنامه‌های لحظات تحویل سال نو با رویکرد قرآنی است. لحظات تحویل سال نو با تلاوت آیه 9 سوره مبارکه فاطر توسط یکی از قاریان ممتاز معطر خواهد شد و بعد از اعلام سال جدید، آیه 255 سوره مبارکه بقره به نام آیة‌الکرسی و دعای تحویل سال نو تلاوت خواهد شد و مردم حاضر در جلسه با او همخوانی خواهند کرد.
تداوم آرامش بهاری در عتبات مقدسه
 همچنین در این جلسه مطرح شد؛ طرح آرامش بهاری به همت سازمان اوقاف و امور خیریه در عتبات مقدسه و بقاع متبرکه سراسر کشور اجرا خواهد شد که با نصب خیمه‌های معرفت در این اماکن مقدسه به خدمت‌رسانی قرآنی و فرهنگی به زائران محترم خواهد پرداخت.
یادآور می‌شود، اولین نشست كارگروه قرآنی و فرهنگی عتبات ايران اسلامی در سال 98، روز جمعه، 30 فروردین‌ماه، همزمان با برگزاری اولین کرسی تلاوت مشترک ملی اعتاب مقدسه در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.
مریم احمدی
انتهای پیام
 
 
captcha