تشییع پیکر سردار «حمید محمدرضایی» در قزوین/درس فرمانده برای مسئولان
کد خبر: 3795416
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

تشییع پیکر سردار «حمید محمدرضایی» در قزوین/درس فرمانده برای مسئولان

گروه فرهنگی ــ مراسم استقبال و تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم حاج «حمید محمدرضایی» با حضور گسترده مردم شهیدپرور قزوین برگزار شد.

غبار خانه بروبید عید می‌آید/ ز کوچه‌هاست که بوی شهید می‌آید

به گزارش ایکنا از قزوین، امروز شهر و استان ما مهمان داشت، پیکر سردار جانباز، فرمانده شهید «حمید محمدرضایی» بعد از گذشت نزدیک به ۴ سال انتظار به موطن خود بازگشت و بر روی دستان مردم شهیدپرور استان از قزوین تا آسمان تشییع شد.
مردم همیشه در صحنه قزوین امروز 14 اسفند در مراسم استقبال و تشییع پیکر پاک و مطهر سردار شهید «حمید محمدرضایی» که از مقابل امامزاده اسماعیل به‌طرف گلزار شهدای قزوین برگزار شد، بار دیگر سنگ تمام گذاشتند و با طنین فریاد «یا حسین»، «این گل پرپر از کجا آمده، از سفر کرب‌وبلا آمده»، «لبیک یا زینب» و «لبیک یا شهید» ارادت و لبیک خود را به ساحت مقدس شهدا و اهل‌بیت (ع) نشان دادند.
در این مراسم که با حضور مسئولان، خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران و اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل سوم و چهارم برگزار شد، شهر و خیابان‌ها رنگ دلپذیر شهدا را بر خود گرفت و بار دیگر ملت قهرمان قزوین بر ادامه راه پرافتخار شهدا تأکید کردند.
در این میان نوشتن از غم فراغ و دلتنگی و چشم‌انتظاری خانواده به‌ویژه پدر و مادر شهیدان محمدرضایی بسی سخت و جانکاه است، پدر و مادری که دو علی‌اکبر فرستادند و در دو سال متوالی دو علی‌اصغر تحویل گرفتند، یکی بعد از ۳۱ سال انتظار و دیگری بعد از نزدیک به ۴ سال؛ «اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِی بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ».
اقامه نماز به نیت شهید توسط نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین آیت‌الله عابدینی، مداحی ذاکران اهل بیت (ع) و طواف پیکر شهید گرد امامزاده حسین (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
آری فرمانده حمید، رفتن و آمدنش هم برای همه به‌ویژه مسئولان، درس بسیار داشت، چراکه مسئول و فرمانده خوب کسی است که به‌مانند فرمانده حمید قبل از همه برود و بعد از همه بازگردد.
بی شک حمید و حمیدها زنده اند و نظاره گر اعمال ما و این وعده راستین خداوند در آیات کلام الله مجید است «و لا تَحْسَبـَنَّ الَّذِینَ قُتِـلُواْ فِی سَبـِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًـا بَـلْ أَحْیَـاء عِنـدَ رَبِّهـِمْ یُـرْزَقُـونَ».
بر هیچ کس پوشیده نیست امنیت و اقتدار کنونی ایران اسلامی مرهون ایثار و فداکاری های شهدایی است که با گذشتن از جان شیرین خود، نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و ارزش های الهی و اسلامی را در این سرزمین زنده نگه داشتند و بی شک اینک نوبت ماست تا در پاسداری و بالندگی هر چه بیشتر این درخت تنومند تلاش کنیم.
رفتند ولی از صَفشان جا ماندیم 
مجنون و خُمار وصلِ لیلا ماندیم 
ما از شهـدا قصّه شنیدیم ولی 
در پیچ و خم قصه دنیا ماندیم
به گزارش ایکنا، با تلاش های شبانه روزی و مستمر گروه تفحص نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیکرهای پاک و مطهر پنج تن از شهدای ایرانی که حین ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسیده بودند، کشف و پس از انجام آزمایش های DNA هویت آنان شناسایی شد که پیکر شهید «حمید محمدرضایی» نیز جمله آن شهیدان سرافراز بود.
مراسم شب وداع با این شهید مدافع حرم امشب همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسن عسگری(ع) واقع در شهرک کوثر قزوین برگزار خواهد شد، همچنین مراسم تشییع و تدفین این سردار شهید نیز روز چهارشنبه ساعت ۱۴ از چهارراه بخشداری شهر شال به طرف گلزار شهدای این شهر برگزار و پیکر این شهید سرافراز در کنار برادر شهیدش «علی محمدرضایی» آرام خواهد گرفت.
روحش شاد و راهش پر رهرو
گزارش از رقیه ملاحسنی

captcha