صداقت و راستگویی موجب سعادت انسان می‌شود
کد خبر: 3795530
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
سخنران حرم رضوی:

صداقت و راستگویی موجب سعادت انسان می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ سخنران حرم مطهر رضوی گفت: صداقت و راستگویی یکی از دستورات اکید اسلام است و موجب دستیابی انسان به سعادت می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ عزت فتح‌آبادی، سخنران حرم رضوی در سلسله جلسات «در سایه‌سار رضوان» که عصر دیروز، 13 اسفندماه در رواق حضرت زهرا(س) برگزار شد، گفت: امروزه اگر فرهنگ را به هوای شهر تشبیه کنیم وضعیت آن برای همه افراد جامعه خطرناک و هشداردهنده خواهد بود.
وی تصریح کرد: ما در بررسی تفاوت زندگی غربی و زندگی اسلامی پی می‌بریم که در غرب اصالت را به اشخاص می‌دهند و همه امور در کشورهای غربی با تکیه به سود و لذت‌های فردی پیش می‌رود.
فتح‌آبادی گفت: در دین مبین اسلام هم به فرد و نیازهای مادی‌اش اهمیت داده شده است و مدام تأکید می‌کند که نیاز‌های فردی خود را نادیده نگیرید و برای برطرف کردن آن بکوشید، و هم به مؤمنان توصیه می‌شود که عزت نفس داشته باشید و هیچ‌گاه وجود خود را برای برآورده شدن نیازهای مادی بی‌ارزش پست و تحقیر نکنید.
این کارشناس دینی افزود: دین مبین اسلام بهره‌برداری از نعمت‌های دنیوی را ممنوع نکرده بلکه فقط برای آن قانون طرح کرده است و همواره مؤمنین را به داشتن زندگی شاد توصیه می‌کند.
فتح‌آبادی با بیان اینکه مؤمن نباید اجازه دهد کسی او را به بیراهه بکشاند، اظهار کرد: اگر ما در هر مرحله از زندگی از فکر خود استفاده کنیم قطعاً راه سعادت را پیدا خواهیم کرد.
وی افزود: در دین گفته شده که صداقت یکی از راه‌های رسیدن انسان به سعادت است. دروغ‌گویی نشانه ایمان ضعیف است. مؤمن واقعی از رذایل اخلاقی به‌ویژه دروغ دوری می‌کند، و با توجه به باورش به معاد از گفتن حقیقت هراسی ندارد و بیانش همیشه شیوا و بلیغ است.
سخنران حرم رضوی یادآور شد: مسلمان و کسی که الگوی او حضرت محمد(ص) است، می‌کوشد در زندگی از اسراف و زیاده‌روی دوری کند و همچنین به صله ارحام که موجب رضایت خدا می‌شود، اهمیت می‌دهد.
مهناز امیریان
انتهای پیام
captcha