راه‌اندازی دفاتر بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در 4 استان کشور
کد خبر: 3795965
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

راه‌اندازی دفاتر بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در 4 استان کشور

گروه فرهنگی- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: دفاتر استانی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان باید راه اندازی شود و در این راستا در نظر گرفتن محلی برای فعالیت در مراکز ٤ استان از جمله ضروریات محسوب می‌شود.

راه‌اندازی دفاتر بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در 4 استان کشوربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته در پنجمین جلسه هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان اظهارکرد: باید در فرصت معین شده با اقدامات شایسته و تاثیرگذار فعالیت‌های بنیاد را به جامعه مخاطب معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: برای استمرار و امتداد فعالیت‌های بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان باید به گونه‌ای تلاش کنیم تا نهال نوپای این بنیاد به درختی تناور تبدیل شده و از آسیب‌ها مصون بماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برای استمرار فعالیت‌های تاثیرگذار این بنیاد برنامه ریزی راهبردی و تدوین نقشه راه از اهمیت زیادی برخوردار است و ترسیم یک چشم انداز سه ساله از انقطاع آن جلوگیری و بر اهمیت آن می افزاید.

صالحی، در ادامه بر لزوم توجه به نهادسازی توسط بنیاد نیز تاکید کرد و گفت: نهادسازی موضوع مهمی است که باید در این بنیاد با قوت شکل بگیرد که از آن جمله می توان به مقوله‌ی اداری و تشکیلاتی و مرکزیت و ایجاد شعب آن اشاره کرد.

وی افزود: دفاتر استانی این بنیاد باید راه اندازی شود و در این راستا در نظر گرفتن محلی برای فعالیت در مراکز ٤ استان از جمله ضروریات محسوب می شود زیرا هر فعالیتی در مرحله اول و برای ادامه راه به فضای فیزیکی نیاز دارد.

رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان افزود: توجه به منابع از جمله سرمایه‌های اجتماعی برای حفظ هویت و ادامه راه بنیاد نیز از دیگر ضروریاتی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

وی تصریح کرد: بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان باید در حوزه ساختار اداری با سرعت بیشتری حرکت کند و ابهامات موجود آن برطرف شود تا به یک پایداری نسبی برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش اقوام در حفظ هویت ملی تاکید کرد و گفت: برای حفظ هویت ملی در ارتباطات جهانی باید به مقوله‌ قومیت‌ها و حفظ آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

صالحی ادامه داد: بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان متشکل از چهار استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان است و باید به گونه‌ای با مدیریت فعال، کاربردی و فراگیر عمل کرد که ظرفیت‌های استان مورد غفلت قرار نگیرند.

محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و دبیر هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان نیز گزارشی از روند فعالیت‌های این بنیاد در حوزه های مختلف ارائه داد.

انتهای پیام

captcha