جوان دهه هفتادی که ده‌ها حافظ تربیت کرده است
کد خبر: 3796380
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۸

جوان دهه هفتادی که ده‌ها حافظ تربیت کرده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ عبدالله میاحی از شهر کوچک شیبان فعالیت قرآنی خود را آغاز کرد و حافظ کل قرآن شد و اکنون در اهواز به تربیت شاگردان قرآنی مشغول است.

به گزارش ایکنا از خوزستان، عبدالله میاحی متولد سال 1370 در شهر شیبان استان خوزستان است. حفظ قرآن کریم را در همان شهر و در مسجد محل آغاز کرد و اکنون به تربیت قاریان و حافظان مشغول است.

جوان دهه هفتادی که ده‌ها حافظ تربیت کرده است(10 فروردین ـ آماده)

ایکنا: خودتان را معرفی کنید و از آغاز فعالیت قرآنی خود بگویید.

عبدالله میاحی هستم متولد سال 1370 در شهر شیبان. 10 ساله بودم که با تشویق و ترغیب خانواده‌ام در فعالیت‌های فرهنگی مسجد محله‌مان (مکبری ، اذان و ... ) شرکت می‌کردم.

ایکنا: استادان شما در این راه چه کسانی بودند و در چه شهر یا موسسه و مركز قرآنی حافظ شدید؟ چه مدت حفظ قرآن به طول انجامید؟

در همان زمان که به مسجد محل می‌رفتم با استاد فاضل حمیداوی(حافظ 20 جزء قرآن) آشنا شدم و بعد از شرکت در دوره‌های روخوانی و تجوید شروع به حفظ قرآن کردم. بعد از آن با استاد ناجی حیدری توفیق آشنایی حاصل شد که در زمینه تجوید و صوت و لحن کمک شایانی به بنده کردند. تقریبا می‌توانم بگویم که 10جزء اول قرآن را با جلساتی که بین من و دوستانم در شهر شیبان به صورت مباحثه‌ای انجام می‌شد، حفظ کردم.

حافظ 10 جزء بودم که وارد دانشگاه فنی حرفه‌ای رشته مهندسی برق شدم که از همان بدو ورود با کمک دارالقرآن دانشگاه جلسات و محافل قرآنی برگزار می‌کردیم. همان زمان بود که در مسابقات حفظ دانشجویان کشور در سطح ملی رتبه اول را کسب کردم و بلافاصله پس از آن ادامه حفظم را از سر گرفتم. یک سال پس از آن در رشته حفظ  20 جزء بحمدالله موفق به کسب رتبه اول شدم و همچنین رتبه اول رشته حفظ کل را در سال بعد از آن هم به دست آوردم.

10 جزء پایانی قرآن کریم را در شش ماهه اول خدمت سربازی که در استان کرمانشاه بودم، حفظ کردم.

از نکات جالبی که در زمان سربازی‌ام اتفاق افتاد این بود که مسابقات سراسری اوقاف در آن زمان یعنی سال 94 به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد و به کمک خداوند در آن مسابقات موفق به کسب رتبه عالی(دوم) شدم.

ایکنا: تأثیر فعالیت قرآنی بر زندگی را بیان کنید. مثال‌های حقیقی از زندگی خود بیان کنید.

در این زمینه اولین کسانی که در موفقیت بنده تاثیر بسزایی داشتند، خانواده‌ام بودند که همه زمینه‌ها را جهت پیشرفتم حاصل کردند. همچنین از تجربه و لطف استادانی همچون استاد حاج مهدی دغاغله، استاد حاج قاسم مقدمی، استاد ناجی حیدری، استاد بیت‌مشعل و استاد فاضل حمیداوی استفاده کردم.

اگر بخواهم در یک جمله از تأثیرات قرآن در زندگی‌ام بیان کنم باید بگویم که هر چه داریم از برکت قرآن است مثل داشتن خانواده‌ای قرآنی،‎ همسرم از مدرسان و رتبه‌آوران قرآنی استان در مسابقات سراسری در زمینه قرائت و ترتیل هستند، موفقیت در تحصیلات مدرسه و دانشگاه، رزق و روزی از اولین لحظاتی است که با قرآن مانوس شدم و تا بدین لحظه ادامه دارد و مهمتر از همه برکت و انس همیشگی با قرآن است.

جوان دهه هفتادی که ده‌ها حافظ تربیت کرده است(10 فروردین ـ آماده)

ایکنا: تاکنون چه تعداد شاگرد تربیت کردید؟ شاگردان شما چه موفقیت‌هایی به دست آوردند و در چه رده سنی هستند؟

هر حافظ قرآن برای فراموش نکردن و یا ضعیف نشدن، بایستی حداقل یک مرتبه در ماه کل قرآن را مرور کند. خدا را شاکر هستم که در زمینه کلاس‌های حفظ و آموزش قرآن کریم شاگردان زیادی هستند که خدمتشان هستم و اکثرا هم حافظ بیست، 10 و یا پنج جزء قرآن و دارنده رتبه‌های کشوری و استانی هستند و در حال حاضر برای حافظ کل قرآن شدن تلاش می‌کنند. بیشتر شاگردان بنده در رده سنی 10 تا 20 سال هستند‌.

ایکنا: آینده حفظ در استان خوزستان را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

الحمدلله ظرفیت استان خوزستان از نظر استعداد قرآنی، بسیار بسیار غنی است که البته غیر از این هم انتظاری نمی‌رود اما متاسفانه عدم حمایت‌ها و پیگیری بعضی از مسئولان امور قرآنی باعث ناراحتی و دلسردی بسیاری از نوجوانان می‌شود. اگر کمی به استعدادهای موجود در استان توجه شود مطمئن هستم که با یاری خداوند منان شاهد پیشرفت چشمگیر استان در زمینه حفظ خواهیم بود. به نظرم تنها راهکار دستیابی به پیشرفت در این زمینه این است که مسئولان امور قرآنی ابتدا باید خودشان قرآنی و کاربلد و در ثانی دلسوز و پیگیر باشند‌.

در پایان از خبرگزاری ایکنا که همیشه تنها پیگیر و حامی و مایه دلگرمی بچه‌های قرآنی استان است کمال تقدیر و تشکر را دارم.

انتهای پیام 

captcha