قابلیت افزایش نوجوانان تحت پوشش طرح «اسوه» تا 10 برابر
کد خبر: 3796787
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
معاون پرورشی طرح اسوه بیان کرد:

قابلیت افزایش نوجوانان تحت پوشش طرح «اسوه» تا 10 برابر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون پرورشی طرح اسوه از قابلیت افزایش نوجوانان تحت پوشش این طرح قرآنی تا 10 برابر وضع موجود در صورت داشتن امکانات لازم خبر داد.

دهمین دوره طرح «اسوه» از پنجشنبه، ۱۶ اسفندماه، با حضور ۷۰ قاری و حافظ عضو از سوی دبیرخانه طرح آموزشی - تربیتی اُسوه آغاز شده است.
موسی سعیدی، معاون پرورشی طرح اسوه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ درباره این طرح قرآنی اظهار کرد: به شکرانه الهی، طرح با قوت هرچه تمام‌تر در حال اجراست. البته به جهت اینکه قرآنیان تحت پوشش، تحت تأثیر محیط‌های مختلف (ازجمله خانواده، مدرسه و...) در شهرستان‌های محل سکونت خود قرار دارند،‌ این امر مقداری کار ما را برای اینکه بتوانیم ایشان را همواره بر روی مدار طرح حفظ کنیم دشوار می‌کند.
معاون پرورشی طرح اسوه با بیان اینکه تمامی این سختی‌ها را به جان می‌خریم؛ چراکه ارزش این طرح قرآنی و اجرای آن برای قرآنیان تحت پوشش بسیار بالا و والاست، افزود: بنا به فرمایش پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: «اَلّناسُ معادِنُ كَمَعادِنِ الَّذهَبِ وَ الْفِضَّةِ؛ مردم مانند معادن طلا و نقره هستند»، عزیزان تحت پوشش طرح قرآنی اسوه نیز برای ما به مانند همین طلا و نقره‌هایی هستند که پیامبر(ص) فرمودند و هر چقدر انسان برای حفاظت از ایشان و بهتر شدن سطح علمی و معنوی آن‌ها تلاش کند ارزش فراوانی دارد.
وی با اشاره به اینکه این عزیزان آیندگان کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند، گفت: امیدواریم خداوند متعال توفیق دهد که ما نیز روز به روز تلاش بیشتری داشته باشیم و بتوانیم وظیفه خود را در مقابل قرآنیان عزیز انجام دهیم.

معاون پرورشی طرح اسوه درباره ارزیابی خود از آینده این طرح قرآنی نیز بیان کرد: اگر درباره اجرای هرچه بهتر طرح اسوه امکانات لازم در اختیار قرار گیرد و دامنه طرح گسترش پیدا کند، به نتایج بسیار موفق‌تری دست پیدا خواهیم کرد. انصافاً با این زحماتی که استادان و مربیان و مجموعه مدیریت طرح متحمل می‌شوند، این قابلیت وجود دارد که بتوانیم تا 10 برابر این تعداد از قرآنیان تحت پوشش را به جریان طرح اضافه کنیم.

قابلیت افزایش نوجوانان تحت پوشش طرح «اسوه» تا 10 برابر
سعیدی تصریح کرد: به نظر بنده اگر طرح قرآنی اسوه گسترش پیدا کند، آینده بسیار روشنی خواهد داشت. البته نظارت لحظه به لحظه در این باره بسیار مهم است و قرآنیان تحت پوشش باید دائماً تحت مراقبت قرار گیرند که مبادا از مسیر اصلی طرح خارج شوند و خدای ناکرده مؤثرات دیگر بر آن‌ها تأثیرات منفی داشته باشد.
وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که شباهت‌هایی بین طرح اسوه، طرح ملی تلاوت و طرح پرورش استعدادهای درخشان قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم وجود دارد، چنین اظهار کرد: البته اگر امکان داشته باشد که این‌ طرح‌ها در هم ادغام شوند و یک طرح متمرکز با قدرت هرچه بیشتر اجرا شود، امر بسیار مطلوب و خوبی خواهد بود. البته بعید می‌دانم که طرح‌های مذکور شبیه به طرح اسوه باشند، ولی اگر چنین خلاقیت‌هایی مانند طرح اسوه در جاهای دیگر نیز انجام می‌شود، خیلی بهتر است که این ادغام انجام شود و طرح متمرکز قدرتمندی با بازدهی بیشتر در کشور اجرا شود.
معاون پرورشی طرح اسوه در پایان سخنان خود ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران و همکاران خود در طرح قرآنی اسوه با اشاره به آیه الهی «وَ الَّذينَ جاهَدُوا فينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا؛ كسانى كه در راه ما كوشيده‌‌اند به يقين راه‌‏هاى خود را بر آنان مى‌‏نماييم.» بیان کرد: امیدواریم خداوند متعال توفیق هرچه بیشتر خدمت در راه این عزیزان قرآنی را به ما عطا کند.
انتهای پیام

captcha