چشم‌انداز دانشگاه‌، ساختن جامعه‌ مبتنی بر ارزش‌های دینی و اخلاقی باشد
کد خبر: 3797137
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

چشم‌انداز دانشگاه‌، ساختن جامعه‌ مبتنی بر ارزش‌های دینی و اخلاقی باشد

گروه اجتماعی- رئیس‌کل دادگستری استان قزوین با تأکید بر اینکه دانشگاه ازجمله سنگرهای مقابله با توطئه دشمن است، گفت: چشم‌انداز دانشگاه‌ها باید ساختن جامعه‌ای انسانی مبتنی بر ارزش‌ها دینی و اخلاقی باشد و دانشجویان باید با مسئولیت‌پذیری اجتماعی به کمک جامعه برای هدایت و اصلاح بیایند و این قشر پرتوان جامعه نباید از نقش‌های اجتماعی غافل شود.

چشم‌انداز دانشگاه‌، ساختن جامعه‌ مبتنی بر ارزش‌های دینی و اخلاقی باشد

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی شب گذشته 19 اسفندماه در حاشیه بازدید از دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و در جمع دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: امروز شاهدیم که دشمن برای ضربه زدن به نظام و کشورمان جنگ اقتصادی را در پیش‌گرفته است و در این جنگ بخش صنعت ما را هدف قرار داده‌اند و با تحریم‌های گوناگون به دنبال ایجاد مشکل در گردش چرخ صنعت و اقتصاد هستند.
مقام ارشد قضایی استان افزود: بر این باوریم که دانشگاه‌ها یکی از سنگرهای اصلی ما در مقابله با هجمه‌های دشمن است و هرچقدر بتوانیم دانشگاه‌ها و دانشجویان را تقویت کنیم و از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فکری آن‌ها در بخش صنعت بهره‌مند شویم بدون شک توطئه‌ها و جنگ اقتصادی دشمن را خنثی خواهیم کرد.
رئیس‌کل دادگستری قزوین خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه بسیاری از دستاوردهای علمی و دانشگاهی ما تنها به حضور در مسابقات علمی و بین دانشگاهی خلاصه می‌شود و اگر مدیران بخش صنعت موقعیت حضور این دستاوردها و دانشجویان را در چرخه صنعت کشور فراهم کنند قطعاً توفیقات و پیشرفت‌های خوبی حاصل خواهد شد.
وی تأکید کرد: دانشگاه‌ها مرکز تولید علم و بخش صنعت تشنه استفاده از علم است و همین موضوع بهترین فرصت برای افزایش و گسترش تعامل است و پیشرفت و توسعه هر کشوری به ارتباط صحیح بخش صنعت و دانشگاه بستگی دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی تصریح کرد: دانشگاه به‌عنوان نهاد علمی و فرهنگی یکی از عوامل سرنوشت‌ساز برای کشور ما در جهت رسیدن و دستیابی به اهداف عالی نظام و انقلاب است.
وی تشریح کرد: چشم‌انداز دانشگاه‌ها باید ساختن جامعه‌ای انسانی مبتنی بر ارزش‌ها دینی و اخلاقی باشد و با توجه به گستردگی جامعه دانشگاهی در کشور، این قشر می‌تواند به‌عنوان بدنه تحصیل‌کرده و مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری را ایفا کنند و دانشجویان باید با مسئولیت‌پذیری اجتماعی به کمک جامعه برای هدایت و اصلاح بیایند و این قشر پرتوان جامعه نباید از نقش‌های اجتماعی غافل شود.
رئیس شورای مسئولان قضایی استان عنوان کرد: ما مخالف حضور دانشجویان در مسائل سیاسی نیستیم بلکه بر این باوریم که نقش دانشجویان و تأثیرگذاری آن‌ها بر سیاست کشور بسیار دارای اهمیت است اما نباید این نگاه حزبی و سیاسی آن‌ها را از هدف اصلی خود که ارتقای سطح دانش کشور است، منحرف کند و در کنار فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی باید هدف اصلی خود را دنبال کنند.
رئیس‌کل دادگستری قزوین در پایان یادآور شد: جرائم و آسیب‌های اجتماعی به طرق گوناگون و در میان اقشار مختلف افزایش‌یافته است و برخورد سخت راه مناسبی برای کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی نیست و این امر نیازمند ریشه‌یابی است و بدون شک می‌توان با تحقیق و پژوهش و ارائه راهکار در مسائل اجتماعی در این جهت و با نگاه پیشگیرانه اقدامات مؤثری را انجام داد و دانشجویان به‌عنوان عضوی از جامعه باید با نگاه پژوهشی به مسائل اجتماعی کشور ورود پیدا کنند.
انتهای پیام

captcha