آغاز طرح آماده باش نوروزی همیاران پلیس در ایلام
کد خبر: 3797522
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
ناصری خبر داد:

آغاز طرح آماده باش نوروزی همیاران پلیس در ایلام

گروه اجتماعی ــ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: ۱۰۰ هزار همیار پلیس با کارت شناسایی در طرح نوروزی در سراسر استان ایلام فعال می‌شوند.

آغاز طرح آماده باش نوروزی همیاران پلیس در ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام، محسن ناصری، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ایلام  امروز در مراسم طرح آماده باش نوروزی، همیاران پلیس که در مدرسه امید آیندگان شهر ایلام برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت مردم برای کاهش حوادث رانندگی و کنترل ترافیک از سیاست‌های موفق پلیس راهنمایی و رانندگی بوده است    .
وی ادامه داد: جلب مشارکت آموزش و پرورش به ویژه استفاده ازظرفیت دانش آموزان به عنوان همیاران پلیس، از طرح‌های موفق راهور است که در چند سال گذشته توانسته سوانح و تلفات انسانی ناشی ازآن را کاهش دهد .
ناصری افزود: طرح همیاران پلیس هرسال پیش از آغاز عید نوروز در مدارس سراسر استان به اجرا در می‌آید و تذکرات دانش آموزان به والدین، هنگام رانندگی در کاهش تخلفات و سوانح تاثیرگذار است .
وي در خصوص تمهيدات در نظر گرفته شده براي ايام تعطيلات نوروز گفت: با اجراي طرح‌هاي ويژه ترافيکي اين ايام و تعامل و همکاري با دستگاه‌هاي خدماتي شهرداري، اورژانس، هلال احمر، بيمه و نمايندگي‌هاي امداد خودرو و استقرار گشت‌هاي خودرويي در مدخل هاي ورودي و خروجي شهرها سعي شده رفت و آمد مسافران نوروزي و همشهريان ايلامي تسهيل شود .
ناصری با اشاره به جلوگيري از تردد موتورسيکلت در اين ايام افزود: پليس راهنمايي و رانندگي در ايام باقي مانده از تعطيلات نوروز از تردد وسائط نقليه فاقد بيمه‌نامه شخص ثالث و معاينه فني، بدون پلاک و کاميون و وانت با رهايي که در قسمت حمل بار اقدام به جابجايي مسافر می کنند جلوگيري مي نمايد .
وي با تأکيد بر رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي و پرهيز از عجله و شتابزدگي در هنگام رانندگي گفت: نکته حائز اهميت در مسافرت‌هاي نوروزي، استفاده صددرصدی از کمربند ايمني و عدم سوار کردن مسافران خردسال در صندلي جلو خودرو است .
ناصری در پایان به فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی پلیس راهور در حوزه فرهنگ سازی اشاره کرد و افزود: فعاليت‌هاي خوبي در سال جاري در جهت فرهنگ سازي و ارتقاء فرهنگي ترافيک شهروندان بعمل آمده از جمله آن مي‌توان به تبلیغات محیطی در سطح شهر، آموزش در مدارس و مهدهاي کودک، اجراي طرح بانو یارپلیس، ساماندهي مسافربرهاي شخصي، اختصاص دستگاه‌هاي دوربين سرعت سنج و ... اشاره کرد .
انتهای پیام
captcha