پایه‌های انقلاب اسلامی را معنویات دینی تشکیل داده است
کد خبر: 3797928
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

پایه‌های انقلاب اسلامی را معنویات دینی تشکیل داده است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه پایه‌های انقلاب اسلامی را معنویات دینی تشکیل داده است، گفت: باور داریم که این انقلاب یک بعثت عظیم است و چه بخواهیم و چه نخواهیم این انقلاب به پیش خواهد رفت.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز،‌ 23 اسفندماه در نشست تقدیر و تشکر از مسئولان کارگروه‌ها و فعالان ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان گیلان‌ که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد، گفت: چهره نورانی انقلاب اسلامی در اربعین پیروزی آن به بهترین شکل به جهانیان عرضه شد و دشمنان خارجی و داخلی را مایوس کرد.

وی با بیان اینکه دشمن همه تجهیزات و امکانات خود را بسیج کرده بود تا انقلاب اسلامی نتواند در اربعین پیروزی خود دوباره خودنمایی کند، افزود: با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های خوب صورت گرفته در سطح استان و کشور، جشن بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و ملت ایران وارد دهه آخر از نیم‌قرن اول عمر پربرکت انقلاب اسلامی شدند.

نماینده ولی فقیه در گیلان تداوم و استمرار انقلاب اسلامی را در طول چهل سال گذشته بی‌سابقه دانست و تصریح کرد: هیچ انقلابی نبوده که مانند انقلاب اسلامی ایران بتواند چهل سال دوام بیاورد و بر گستره افکار و اندیشه‌هایش افزوده شود. انقلاب‌های زیادی در طول تاریخ بشری و در کشورهای به ظاهر قدرتمند و صنعتی به وقوع پیوسته، اما این انقلاب‌ها توسط قدرت‌های سلطه مصادره شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه پایه‌های انقلاب اسلامی را معنویات دینی تشکیل داده است، گفت: باور داریم که این انقلاب یک بعثت عظیم است و چه بخواهیم و چه نخواهیم این انقلاب به پیش خواهد رفت و با عنایت حضرت حق هیچ چیز نمی‌تواند این انقلاب را شکست دهد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان داخلی و خارجی برای متوقف کردن انقلاب اسلامی، یادآور شد: هر چه استکبار جهانی توطئه چید و هر چه برخی گروه‌ها، سازمان‌ها و قدرت‌های معاند درون و بیرون نظام تلاش کردند تا انقلاب را از پای درآوردند، خداوند نقشه آنان را نقش بر آب کرده و می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه باید پاسدار انقلاب اسلامی باشیم، عنوان کرد: خداوند در قرآن وعده داده که هرگز مردم را بدون امتحان رها نخواهد کرد و در هر دوره‌ای امتحانی برای بشریت بوده است. یکی از ویژگی‌های بارز حادثه کربلا نیز امتحان مردمان دوران حسین بن علی(ع) بود.

وی عاشورا را امتحان بزرگ الهی برای بشریت دانست که مردم چه جبهه‌ای در برابر این نهضت پاک و مقدس خواهند گرفت و خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های روشن و برجسته انقلاب اسلامی نیز امتحان الهی است و شهدا مردان سربلند این امتحان هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حضور همه‌جانبه مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی، ادامه داد: متولیان امر انقلاب در معرض امتحان قرار دارند و لذا باید رضای الهی را مد نظر قرار دهیم و برای انجام تکلیف تلاش کنیم و این انقلاب را در مسیر آن یاری رسانیم؛ نه اینکه انقلاب را چپاول کنیم.

وی با بیان اینکه هجمه‌های دشمن در بخشی از امور فرهنگی اثرگذار بوده است، گفت: متاسفانه برخی از ویرانگری‌های فرهنگی مد نظر دشمن ایجاد شده و شاهد ناهنجاری‌ها در جامعه اسلامی هستیم، اما مردم همچنان در مسیر انقلاب هستند و دشمن نتوانسته ما را از انقلاب دور کند. امروز 95 درصد دانشجویان ما معتقد به اسلام و قانون الهی هستند که نشان می‌دهد دشمن در ضربه‌ زدن به اعتقادات جوانان ما نیز ناکام مانده است.

امام جمعه رشت راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در طول چهار دهه گذشته بی‌نظیر و عظیم دانست و یادآور شد: با وجود کثرت رسانه دشمن، مردم ما از این امتحان نیز سربلند بیرون آمدند لذا این انقلاب ماندنی است و ما باید امتحان خودمان را خوب پس دهیم و مقابل جریان انقلاب قرار نگیریم.

انتهای پیام

captcha