دلایل انتخاب سایت شبکه قرآن سیما در جشنواره جام‌جم/ افزوده شدن زبان عربی
کد خبر: 3798413
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

دلایل انتخاب سایت شبکه قرآن سیما در جشنواره جام‌جم/ افزوده شدن زبان عربی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ بازدید 10 میلیونی از سایت شبکه و مشارکت چهار میلیونی در طرح 1452 از عوامل موفقیت این شبکه در بخش سایت و فضای مجازی پنجمین جشنواره جام جم بود.

به گزارش ایکنا؛ پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه قرآن و معارف سیما در پنجمین جشنواره تلویزیونی جام‌جم با ۵۵ سایت شبکه‌های مختلف تلویزیونی و برنامه‌های سیما، وارد رقابت شد که پس از داوری‌ در کمیسیون فضای مجازی این جشنواره، این سایت انتخاب و لوح تقدیر و تندیس بهترین شبکه در بخش فضای مجازی(حوزه سایت) را به خود اختصاص داد.
یکی از ویژگی‌های بارز این سایت علاوه بر آرشیو به لحظه و روزانه برنامه‌های شبکه برای استفاده مخاطبان، محتوای خوب قرآنی و معارفی است که کاربران زیادی را نیز جذب کرده است.
بارگذاری اطلاعات و تلاوت‌های بیش از ۱۱۰ قاری برجسته مصری و ایرانی در صفحه، ویژه بانک تلاوت این سایت، همچنین بارگذاری آثار مختلف گروه‌های همخوانی از سراسر میهن اسلامی به صورت فایل‌های تصویری و صوتی را می‌توان از دیگر مواردی دانست که مورد استقبال کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.
امکان دریافت آسان فایل‌های تصویری و صوتی آموزش قرآن در رشته‌های مختلف با کارشناسان زبده، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه توسط عالمان دینی، بیان احکام، سخنرانی‌های مذهبی، ویژه‌نامه‌های ولادت، وفات و زندگینامه ائمه اطهار(ع) از جمله محتوایی است که ورودی به سایت http://qurantv.ir را چشمگیر کرده است.
همچنین، امکانات فنی به‌روز در این سایت از جمله دسترسی آسان، جستجوی پیشرفته، دانلود آسان و اشتراک‌گذاری مطالب به پیام‌رسان‌های مختلف، نظردهی آسان و ... توانسته رضایت کاربر را جلب کند.
یکی از بخش‌های پرمراجعه سایت توسط کاربران فضای مجازی، بخش نظرسنجی روزانه طرح ملی «بشارت ۱۴۵۲» بود که با اتفاقی مهم همراه بود و آن مشارکت حدود چهار میلیونی دنبال‌‌کننده این طرح بوده است. رکوردی که برای اولین بار در طرح‌های ملی به ثبت رسیده است.
محمد طرخانی، مسئول سایت شبکه قرآن و معارف سیما در این رابطه اظهار کرد: در طول ۹ ماه از زمان افتتاح تاکنون، حدود ۱۰ میلیون بار بازدید از سایت شبکه قرآن و معارف سیما داشتیم که در نوع خود با توجه به تخصصی و موضوعی بودن این شبکه، رقمی بی‌نظیر محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: در ادامه راه ان‌شالله با جدیت و توان دوچندان کار را ادامه خواهیم داد و این نوید را نیز به همه علاقه‌مندان می‌دهیم که طی طرحی که با سرپرست شبکه مطرح و با موافقت وی نیز همراه شد، در سال جدید از نسخه عربی سایت شبکه قرآن و معارف سیما نیز رونمایی خواهد شد.

اسامی برترین‌های جشنواره جام جم را اینجا ببینید.

بازدید 10 میلیونی از سایت شبکه قرآن و مشارکت چهار میلیونی در طرح 1452
انتهای پیام

captcha