محرومیت‌زدایی؛ اولویت اول اوقاف همدان در سال 98
کد خبر: 3798664
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶

محرومیت‌زدایی؛ اولویت اول اوقاف همدان در سال 98

گروه اجتماعی ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: اولویت اول اداره اوقاف استان در سال 98، محرومت‌زدایی است.

محرومیت زدایی اولویت اول اوقاف همدان در سال 98به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد کاروند، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، یکشنبه، 26 اسفند ماه در نشست خبری با عنوان طرح آرامش بهاری اظهار کرد:پنج شنبه و جمعه آخر سال اوقاف ویژه ای برای این مجموعه است.

وی با بیان اینکه امسال با تشکیل ستادی متشکل از گروه‌های مختلف در آرامستان دیگر موجب شد تا خدمات پایانی سال به مردم بهتر از سال گذشته باشد افزود: 40 هزار خودرو طی دو روز وارد آرامستان شدند.

مدیر کل اوقاف استان همدان اضافه کرد: امسال نیز طبق سنوات پیش، طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه سال جاری لغایت 14 فروردین سال 98 در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود 

کاروند ابراز کرد: طرح آرامش بهاری توسط هیئت امنای بقاع متبرکه در راستای ارائه خدمات فرهنگی و دینی و قرآنی به زائران و گردشگران نوروزی در سطح امامزادگان اجرا می‌شود.

 وی عنوان کرد: در این راستای 36 بقعه شاخص در استان مجری طرح آرامش بهاری خواهد بود که بقعه شاخص این طرح در شهر همدان، امامزاده عبدالله(ع) است، 4 مسجد در همدان و 6 مسجد دیگر در سایر شهرستان‌ها نیز برای اجرای این طرح اعلام آمادگی نموده اند.

مدیر کل اوقاف استان بیان کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی و خیمه‌های معرفت جهت پاسخگویی به سوالات شرعی، برگزاری جشن ولادت حضرت علی(ع)، مراسم رحلت حضرت زینب(س) و برپایی عید مبعث از ویژه برنامه‌های اداره اوقاف برای ایام تعطیلات نوروز است.

اجرای طرح آرامش بهاری در 36 بقعه شاخص استان همدان

کاروند با بیان اینکه با حضور مبلغین ویژه برنامه ای در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد ادامه داد: یکی از خیمه‌های معرفت در شهر همدان، در محل پیاده راه بوعلی است که با حضور کادر پزشکی و مبلغین به ارائه خدمات در حوزه سلامت و فرهنگی خواهند پرداخت. 

وی با بیان امامزاده عبدالله(ع) بقعه شاخص شهر همدان در اجرای طرح آرامش بهاری است عنوان کرد:زائران و مسافران نوروزی می‌توانند امسال برای اولین بار از موزه این بقعه بازدید داشته باشند. 

مدیر کل اوقاف استان با بیان اینکه اجرای ویژه برنامه لحظه تحویل سال یکی دیگر از برنامه‌های جانبی طرح آرامش بهاری است عنوان کرد: حداقل در یک بقعه در هر شهرستان ویژه برنامه لحظه تحویل سال همراه با سخنرانی و پخش مستقیم ایراد سخنان مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.   

وی اشاره ای به بازدید 3 مرحله ای از بقاع متبرکه داشت و عنوان کرد: طی سه مرحله از نیمه اول فروردین ماه سال 98، از تمام بقاع و امامزادگان استان سرکشی به عمل خواهد آمد در این میان به بقاع مستعد، خدمات رایگان ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال اقدامات خوبی توسط این مجموعه در حوزه‌های مختلف انجام گرفت گفت: اولویت اول اداره اوقاف استان در سال 98، محرومت زدایی است که در این راستا تلاش خواهد شد از درآمد موقوفات هر شهرستان برنامه ای ویژه در این راستا صورت پذیرد.

کاروند گفت: سرمایه گذاری جهت کمک به اشتغال، فناوری و کشاورزی از دیگر اولویت‌های کاری این مجموعه در سال آینده خواهد بود.

انتهای پیام

captcha