بالغ بر ٢٠ برنامه شاخص فرهنگی و هنری در سال ٩٨ در کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 3799185
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸

بالغ بر ٢٠ برنامه شاخص فرهنگی و هنری در سال ٩٨ در کردستان اجرا می‌شود

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به برنامه‌های این اداره کل در سال ٩٨ اشاره کرد و گفت: بالغ بر ٢٠ برنامه شاخص فرهنگی و هنری در سال ٩٨ در کردستان اجرا می‌شود.

جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه توسعه فرهنگی مساله‌ای راهبردی در هر نظام اجتماعی است، عنوان کرد: کردستان به عنوان یک «قطب فرهنگی» در کشور دارای ظرفیت های زیادی در حوزه های مختلف هنر، ادبیات، فرهنگ، موسیقی و شخصیت های برجسته فرهنگی است که در توسعه فرهنگ کشور سهمی عمده و جایگاه والایی ایفا می کند.
وی افزود: مقام معظم رهبری به دلیل غنای فرهنگی کردستان، این استان را سرزمین فرهنگ و هنر نام نهادند و در همین راستا وظیفه مسئولان فرهنگی است که در جهت تقویت این فرهنگ و پرورش استعداد و استفاده از ظرفیت های آن، تلاشی مضاعف و همتی در خور توجه در پیش گیرند.
قلعه‌شاخانی ، تقویت و ترویج برنامه های حوزه فرهنگ و هنر استان را از اولویت های این اداره کل برشمرد و بیان کرد: تلاش می کنیم با رویکرد بومی گرایی و حمایت از فرهنگ غنی استان در جهت توسعه زیرساخت ها و اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری بیش از پیش گام بردارد.
وی با تاکید بر فراهم کردن زمینه ای برای ارایه خلاقیت‌های هنری هنرمندان استان عنوان کرد: معرفی کردستان با عنوان استان فرهنگی می‌طلبد که این استان به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تولید آثار فرهنگی و هنری بیش از پیش مورد توجه باشد و برای این مهم گذر فرهنگ و هنر با هدف توسعه اقتصادی هنر، ارتقای توان معیشتی هنرمندان، خودکفایی جامعه هنری، پرورش استعدادها جوان و حمایت از کالای ایرانی در دستور کار است.
برگزاری کنگره بین المللی مشاهیر کرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت حفظ کرامت انسانی و قدردانی از سالها خدمت پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر اشاره و اذعان کرد: کردستان مملو از هنرمندان شاخص و توانمندی است که زندگی خویش را وقف سربلندی و عزت فرهنگ و هنر این دیار کرده‌اند و در همین راستا در طول یکسال گذشته بر اساس یک برنامه روتین و بنا بر تکلیف، تکریم اهالی فرهنگ و هنر استان در دستور بوده است.
وی از برگزاری کنگره بین المللی مشاهیر کرد در سنندج خبر داد و تأکید کرد: تلاش می کنیم با برگزاری مراسم بزرگداشت مفاخر، بزرگان، ادبا و دیدار با هنرمندان پیشکسوت استان، نسبت به دینی که در این حوزه بر دوش داریم، ادای دین کرده باشیم.
قلعه شاخانی، به برنامه های این اداره کل در سال ٩٨ اشاره و عنوان کرد: بالغ بر ٢٠ برنامه شاخص فرهنگی و هنری در سال ٩٨ در کردستان اجرا می‌شود.
وی یادآور شد: برگزاری سومین هفتمین جشنواره موسیقی کردی، جشنواره منطقه ای ادبیات کردی پرژه کامیاران، دومین دوره جایزه کتاب سال کردستان، سومین جشنواره هه لپه رکی بانه، یادواره شهدای هنرمند، هفته فرهنگی کردستان در اقلیم کردستان عراق، نهمین نمایشگاه استانی کتاب، پنجمین جشنواره بین المللی مولودی خوانی هه تاو، چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، شانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز، نخستین جشنواره مطبوعات کوردی، نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوردی، نخستین جشنواره قلم روستا از جمله برنامه های شاخص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در سال پیش رو است.
انتهای پیام

captcha