میزبانی اردوگاه شهید رستگار از کاروان 160 هزار نفری راهیان نور
کد خبر: 3799262
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

میزبانی اردوگاه شهید رستگار از کاروان 160 هزار نفری راهیان نور

کانون خبرنگاران نبأ ــ اولین منزلگاه کاروان‌های راهیان نور اردوگاه دوکوهه و شهید حاج کاظم رستگار شهر اندیمشک است و تعداد شرکت‌کنندگان در این اردو به ۱۶۰ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سرهنگ محسن زرگر، معاون اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران در جمع خبرنگاران مستقر در اردوگاه گفت: اردوگاه شهید حاج کاظم رستگار در مقاطع مختلف سال فعال است و در اردیبهشت ماه هرساله همزمان با عملیات سیدالشهداء در منطقه فکه، میزبان خانواده شهدا و جانبازان و رزمندگان این عملیات در اردوگاه شهید رستگار هستیم و مراسم باشکوهی برای شهدای عملیات سیدالشهداء برگزار می‌شود.

زرگر اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان خوزستان در فصل تابستان برنامه اردویی راهیان نور در غرب کشور برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: در مهر ماه فعالیت‌های اردوی راهیان نور از سر گرفته می‌شود و در قالب اقشار دانش‌آموزی پسر و دختر به تعداد ۲۳ هزار نفر و اقشار دانشجوئی به تعداد ۷۰۰۰ نفر و کارگری به تعداد ۵۰۰۰ نفر و کارمندی به تعداد ۵۰۰۰ نفر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید به‌عمل می‌آورند.

معاون اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران گفت: در فصل زمستان، اعزام بسیج محلات را داریم که به‌صورت خانوادگی انجام می‌پذیرد و بالغ بر ۲۰ هزار نفر از استان تهران در این اردوگاه پذیرایی و اسکان می‌یابند. برنامه اعزام کاروان‌های راهیان نور استان تهران به تعداد ۶۰ هزار نفر است که با توجه به حرکت خودجوش فرهنگی در اقشار مختلف مردم و همچنین اسکان و پذیرایی از کاروان‌های استان‌های دیگر، این تعداد به ۱۶۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

سرهنگ محسن زرگر با اشاره به اهمیت پادگان دوکوهه گفت: دوکوهه تابلوی جنگ و یادداشت رزمندگان در طول ۸ سال دفاع مقدس است و در روبه‌روی دوکوهه، اردوگاه فرهنگی سردار شهید حاج کاظم رستگار خودنمایی می‌کند و اردوگاهی با قدمت که محل تدارکات و عقبه لشگر۱۰ نیرو مخصوص سیدالشهداء(ع) در ۸ سال دفاع مقدس و شاهد آموزش رزمندگان این لشگر بوده است. با شروع اردوهای راهیان نور، این اردوگاه نیز میزبان کاروان‌های راهیان نور می‌شود و این اردوگاه مدت یکسال است که میزبان دو شهید گمنام شده است که حال و هوای خاصی به این اردوگاه داده است .

معاون اردویی راهیان نور سپاه سیدالشهداء بیان کرد: با تدابیر خوب و پشتیبانی سردار فرماندهی سپاه استان و همراهی معاونت‌های همکار، ایجاد بستر مناسب فرهنگی در اردوگاه برای زائران راهیان نور باعث جذب بیشتر کاروان‌ها به این اردوگاه نسبت به سال‌های گذشته شده است از جمله اقدامات انجام گرفته شده:

-استقرار راویان در اردوگاه و اجرای روایتگری برای کاروان‌ها و همچنین اعزام روایان به‌همراه کاروان‌ها در یادمان‌ها.

-حضور روحانی مستقر در اردوگاه برای اقامه نماز جماعت و بیان احکام.

-حضور دوستان رسانه‌ای برای پوشش خبری و تصویری از زائران راهیان نور در اردوگاه (قرارگاه رسانه‌ای شهید آوینی)

-اجرای برنامه متنوع فرهنگی از جمله ایستگاه نقاشی، دیوارنگاری، شب خاطره، ایستگاه صلواتی و برگزاری مراسمات مذهبی و تحویل سال نو در اردوگاه

-از کارهای خوب امسال، برپایی ایستگاه صلواتی در ورودی اردوگاه برای خوردوهای عبوری و پذیرایی نان گرم و غذا از میهمانان سرزمین لاله‌هاست.

-همچنین اسکان و پذیرایی زائرانی که با خوردوی شخصی به یادمان شهدا می‌آیند در برنامه قرار دارد.

وی در پایان یادآورشد: همه این اتفاقات خوب فرهنگی به همت خادمین شهداست که بدون هیچ چشم‌داشتی برای اعتلای فرهنگ جهاد و شهادت متحمل زحمت می‌شوند و حضور حداکثری جوانان در این عرصه نوید‌بخش است که تا شهدا زنده‌اند، راهشان پابرجا و مستدام است.

حسین رشیدی 

انتهای پیام

captcha