حضرت زینب(س) اسوه صبر و جهاد
کد خبر: 3799386
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

حضرت زینب(س) اسوه صبر و جهاد

گروه معارف- زینب(س) اسوه صبر و جهاد است و تقدیر برای ایشان چنان رقم خورده است که از آغاز زندگی با مشکلات، تألمات و مصائب گوناگون روبه‌رو باشند تا خود را برای ایستادگی در برابر طوفان‌های سهمگین ناشی از هوای نفسانی آماده کنند.

حضرت زینب(س) بانویی قهرمان است که پس از شهادت امام حسین(ع) پرچمدار قیام برادر بزرگوارشان بودند و ارائه نهضت عاشورا را برعهده داشتند و این نشئت گرفته از روح ظلم‌ستیزی است که از مادرشان حضرت زهرا(س) و پدرشان حیدر کرار به ارث می‌برد.
آن بانوی بزرگ در راه افشای ظلم و احقاق حق با کلام خویش از هیچ فداکاری و جانفشانی دریغ نکردند. توانا بانویی که عالی‌ترین نمونه از شهامت و دلیری، دانش و بینش، کفایت و خردمندی و قدرت تشخیص موقعیت بوده و هر وظیفه‌ای از وظایف اجتماعی را که عهده‌دار می‌شدند به خوبی انجام داده است.
تقدیر برای زینب چنان رقم خورده بود که از آغاز زندگی با مشکلات، تألمات و مصائب مختلفی روبه‌رو شوند تا خود را برای ایستادگی در برابر طوفان‌های سهمگین ناشی از هواهای نفسانی آماده کنند.
بزرگ بانویی که الگوی صبر و استقامت در برابر سختی‌ها و مصیبت‌هایی است که به ایشان و خاندان اهل‌بیت(ع) وارد آمد و صبر عامل ایستادگی آن بانو در برابر زیاده‌خواهی دشمنان است.

حضرت زینب(س) اسوه صبر و جهاد
حجت‌الاسلام محسن مرادی، کارشناس دینی در گفت‌وگو با ایکنا با تسلیت وفات حضرت زینب(س) اظهار کرد: حضرت زینب(س) الگوی صبر و استقامت است.
وی افزود: زینب(س) توانست در برابر مصائب سنگین همچون کوه قامت خود را استوار نگاه دارد و در مواجهه با دشمن با مصیبت و حوادث تلخ با ایستادگی درس و الگو و پیشوا و پیشرو شوند.
کارشناس دینی تصریح کرد: آن بانوی بزرگ در مسیر کربلا تا شام با مصیبت‌های فراوانی روبه‌رو شدند اما مثل یک قله سرافراز و استوار در مسیر تبیین نهضت کربلا ایستادند.
حجت‌الاسلام مرادی در پایان با بیان اینکه حضرت زینب(س) همه مصائب را در راه رضای حق تحمل کردند، گفت: مهمترین خصلت آن بانوی بزرگ عشق وافر به ذات احدیت است تا بتواند همه کس و همه چیز را در محضر او ذوب کند و حتی خویشتن خویش را نبیند.
انتهای پیام

captcha