صبر و مقاومت زینبی؛ نیاز جامعه امروز
کد خبر: 3799393
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

صبر و مقاومت زینبی؛ نیاز جامعه امروز

گروه معارف- یک کارشناسی دینی صبر، گذشت، مقاومت و عفاف و حجاب را از ویژگی‌های بارز حضرت زینب(س) دانست و گفت: جامعه امروز بیش از هر چیز به صبر و مقاومت زینبی نیاز دارد.

صبر و مقاومت زینبی؛ نیاز جامعه امروزحجت‌الاسلام علی ناصر در گفت‌وگو با  ایکنا از زنجان، اظهار کرد: حضرت زینب(س) یکی از شخصیت‌های مهم و بنام در نهضت عاشورا به‌شمار می‌آیند که همواره نامشان در کنار نام و حرکت امام حسین(ع) بر زبان‌ها می‌آید؛ پس از عاشورا اگر خطبه‌های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در امر افشاگری جنایت‌های دشمنان دین در کربلا نبود، قطعا عاشورا و حوادث آن در تاریخ پاک می‌شد.
وی یادآورشد: امام حسین(ع) در لحظه وداع با خواهر بزرگوارشان حضرت زینب(س) در کربلا داشتند ایشان به داشتن صبر سفارش کردند که نتیجه آن ماندگاری نهضت سیدالشهدا(ع) در تاریخ شد و صبر، گذشت و مقاومت الگویی بی‌بدیل از این بانو برای بشریت است.
این کارشناس دینی افزود: حضرت زینب (س) در دامان مادری چون فاطمه(س) و پدری چون علی(ع) تربیت یافته بودند در نتیجه شکل‌گیری شخصیت بزرگ و تاریخ‌سازی چون زینب(س) دور از ذهن نبود.
وی در ادامه به شخصیت والایی حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: عفاف و حیایی حضرت زینب (س) از جمله ویژگی‌های بارز ایشان بود بطوری‌که این مشخصه هم از زبان دوستان و هم دشمنان زبانزد بود.
ناصر یادآورشد: حضرت زینب (س) الگوی به تمام معنا برای یک زن مسلمان بشمار می‌آیند که باید با نگاه توام با معرفت و بصیرت به این بانوی بزرگوار اسلام نگریسته شود هر چند که متاسفانه راه بسیار طولانی برای رسیدن به بصیرت وجود دارد که باید طی شود.
وی خاطرنشان کرد: سبک زندگی اسلامی نیاز امروز جامعه اسلامی بشمار می‌آید که نباید از آن غافل شد زیرا این سبک شخصیتهای جون حضرت زینب(س) را که نماد صبر و بردباری، حیا و عفاف را در دل خود جای داشته است که بشریت تشنه چنین شخصیت‌های است.
این کارشناس دینی افزود: متاسفانه امروزه در زمان ولادت و وفات ائمه اطهار و معصومان(ع)، تنها به بیان بخشی از ابعاد شخصیتی و توسل به این بزرگان اکتفا می‌شود اما جای ویژگی‌های رفتاری آن‌ها در زندگی فردی و بعد اجتماعی مردم خالی است.
انتهای پیام
captcha