جهت‌دهی نیات موقوفات استان به سمت «رونق تولید»
کد خبر: 3799840
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

جهت‌دهی نیات موقوفات استان به سمت «رونق تولید»

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به حرکت همه‌جانبه اوقاف استان در راستای تحقق شعار سال گفت: سنت حسنه وقف می‎تواند نوشداروی تحرک تولید در استان باشد.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: رونق تولید یک خط‌مشی تأثیرگذار و حیاتی از سوی رهبر معظم انقلاب برای خروج از وضعیت تحریم اقتصادی و حرکت در مسیر استقلال ایران اسلامی است.
وی افزود: در این راستا وقف به عنوان یک عنصر حمایتی در کلیه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... می‌تواند کمک‌رسان تحقق شعار سال باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به نیاز ضروری اوقاف استان به حمایت همه جانبه مردم و خیرین بیان کرد: بیش از 90 درصد موقوفات استان کردستان با نیت مساجد است و در حال حاضر که نیاز اصلی استان و کل کشور تولید داخلی می‌باشد.
وی عنوان کرد: خیرین میبایست با ایجاد وقف‌هایی با نیت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ایجاد کارگاه‌های تولیدی زمینه را برای اشتغال زایی، رونق تولید و اقتصاد فراهم آورند.
نوروزی اعلام کرد: مشاوران وقف در کل استان آماده مشورت دهی به خیرین استان هستند و این اداره کل با همراهی مردم، روحانیون و نخبگان استان تمام تلاش خود را برای جهت دهی نیت واقفان جدید در راستای تحقق شعار سال انجام خواهد داد.
وی مردم شریف کردستان را مردمی متدین،پایبند به ارزشهای نظام و خیر دانست و افزود: کردستانی‌ها در شرایط سخت وفاداری خود را به نظام نشان داده‌اند و همچنین وجود خیرین و واقفان بزرگی دراستان نشان از اهتمام کُردهای غیور و شریف ایران به سنت حسنه وقف و همقدمی در ایجاد عدالت اجتماعی و کمک به نیازمندان دارد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: امید است با همراهی همیشگی این مردم عزیز در سالجاری زمینه لازم برای ایجاد وقف هایی در راستای شعار سال فراهم آید.
انتهای پیام

captcha