نقش خانواده‌های معظم شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر است
کد خبر: 3799899
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳

نقش خانواده‌های معظم شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر است

گروه اجتماعی - استاندار گیلان نقش خانواده‌های معظم شهدا را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: شهدا نیازمند برگزاری بزرگداشت نیستند، بلکه این نیاز ما و جامعه است که از فداکاری آنان تجلیل کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز، 6 فروردین‌ماه در دیدار با خانواده سردار شهید حسین املاکی که در آستانه سی‌ویکمین یادواره این شهید سرافراز در لنگرود برگزار شد، با بیان اینکه مراسم بزرگداشت شهدا باید مردمی‌تر از گذشته برگزار شود، گفت: مردم در مراسم شهدا با عشق، علاقه و باوری عمیق شرکت می‌کنند.

وی شهدا را متعلق به همه مردم دانست و اظهار کرد: در گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دستگاه‌های متولی وظایف خود را باید انجام دهند، اما محوریت با مردم باشد.

استاندار گیلان همچنین در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم، مرتضی حسین‌پور، شهدا را زینت جامعه عنوان کرد و افزود: عزت، سربلندی و اقتدار کنونی کشور را مدیون خون شهدا هستیم.

سالاری نقش خانواده‌های معظم شهدا را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: شهدا نیازمند برگزاری بزرگداشت نیستند، بلکه این نیاز ما و جامعه است که از فداکاری آنان تجلیل کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه نیازمند وحدت، انسجام و همدلی است، خاطرنشان کرد: در مسیر خدمت به مردم باید از خودگذشتگی را از شهدا بیاموزیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در جهت رفع مشکلات مردم همه نظری واحد دارند، عنوان کرد: در جامعه کنونی به ابعاد کوچک‌تری از ایثار و فداکاری شهدا در جهت گره‌گشایی از مشکلات مردم نیازمندیم.

به گزارش ایکنا، سردار شهید حسین املاکی از فرماندهان گیلانی دوران دفاع مقدس بود که نهم فروردین‌ماه سال 67 در عملیات والفجر10 در ارتفاعات بانی‌بنوک عراق در سن 27 سالگی و در اثر بمباران شیمیایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سرهنگ پاسدار مرتضی حسین‌پور شلمانی نیز از مدافعان گیلانی حرم حضرت زینب(س) 16 مردادماه سال 96 هنگام عملیات مستشاری در منطقه دیرالزور سوریه به شهادت رسید.

سی‌ویکمین یادواره سردار همیشه قهرمان گیلان شهید حسین املاکی ساعت 16 عصر روز جمعه، 9 فروردین‌ماه جاری در مسجد جامع شهرستان لنگرود برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha