جشن نوروزگاه؛ فرصتی برای احیای فرهنگ بومی خاتم
کد خبر: 3800068
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

جشن نوروزگاه؛ فرصتی برای احیای فرهنگ بومی خاتم

گروه اجتماعی ــ فرماندار خاتم با اشاره به اینکه جشن نوروزگاه ویژه ایام نوروز برنامه‌ریزی شده است گفت: این ویژه برنامه با هدف حفظ و معرفی آداب و رسوم عید نوروز و احیای فرهنگ بومی این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از یزد، فرجام فاضلی، فرماندار شهرستان خاتم 7 فروردین در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز این شهرستان با حضور زارع مدیرکل امورروستایی، میرشمسی معاون اداره کل میراث فرهنگی استان، تاج آبادی بخشدارمرکزی، قدیریان سرپرست اداره میراث فرهنگی و سایر مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم با هدف معرفی و آشنایی جاذبه‌های گردشگری، بافت‌ها و تک بناهای تاریخی، حیات وحش و منابع طبیعی منحصر به فرد شهرستان و همچنین آثار ملموس و غیرملموس شهرستان در حال برگزاریست.
وی حفظ و معرفی آداب و رسوم عید نوروز و احیای فرهنگ بومی این شهرستان به مسافران و هم میهنان را از دیگر اهداف برگزاری جشن نوروزگاه عنوان کرد.
یادآور می‌شود، بازدید از نمایشگاه صنایع دستی از جمله گلیم بافی، زیلو بافی، حصیربافی و... ، اجرای موسیقی محلی، رونمایی از کتاب چهل چینه خشت که به معرفی چهل بنای تاریخی شهرستان خاتم تالیف عباس قدیریان و سعیده اکبری می‌پردازد، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام

captcha