خرید کالای ایرانی، اولین قدم در تحقق شعار رونق تولید است
کد خبر: 3800078
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

خرید کالای ایرانی، اولین قدم در تحقق شعار رونق تولید است

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه خرید کالای ایرانی، اولین قدم در تحقق شعار رونق تولید است، گفت: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت‌عنوان رونق تولید، استمرار و ادامه سیاست راهبردی حمایت از کالای ایرانی است.

خرید کالای ایرانی، اولین قدم در تحقق شعار رونق تولید است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، در رابطه با شعار سال ۹۸ گفت: به‌واقع نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت‌عنوان رونق تولید، استمرار و ادامه سیاست راهبردی حمایت از کالای ایرانی است که به‌عنوان شعار سال ۱۳۹۷ از سوی معظم‌له مورد تاکید قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تولید، رکن اساسی اقتصاد هر کشوری به شمار می‌رود و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای حصول این هدف خطیر یعنی رونق تولید، چاره‌ای جز حمایت فزاینده‌تر از تولید وجود ندارد و این امر با توجه هرچه بیشتر به عرصه مذکور، محقق خواهد شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوانبخت بیان کرد: در این میان، نباید از نقش تعیین‌کننده حمایت مسئولان غافل شد و قطعا خرید و حمایت از کالای ایرانی نقش موثری در تسریع و تسهیل رونق تولید ایفا می‌کند.
وی افزود: امروزه در همه جوامع بشری، تولید از اهمیت خاصی برخوردار است و همه انسان‌ها به نقش و اهمیت آن به‌خوبی واقف هستند، تولید، برای مردم از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار است، زیرا تولید به‌نوعی مساوی و در اصل به معنی زندگی، رشد، کار، تلاش، اشتغال، بهره‌گیری از طبیعت، رفع نیازهای زندگی و رفاه شخصی و عمومی، استفاده بهتر از منابع موجود و در کل مترادف با شکوفایی است و از همین‌رو، رفع مشکلاتی همچون رکود، بیکاری، تورم، مسکن و درکل به‌حرکت درآوردن چرخ عظیم اقتصاد یک جامعه در گرو به‌حرکت درآمدن تولید است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بیان کرد: تولید، عامل اصلی ایجاد استحکام در اقتصاد و به‌سامان کردن اقتصاد و محور پیشرفت و توسعه کشور است، ضرورت تولید داخلی و شکل‌گیری و سامان یافتن آن قطعاً تحولات بنیادینی در اقتصاد ملی و در نتیجه در معیشت مردم و بخصوص در حل مسایل و مشکلات اقتصادی زندگی ایجاد می‌کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوانبخت گفت: در راستای تحقق شعار رونق تولید، اوقاف آذربایجان غربی از سال گذشته گام‌های مؤثری برداشته است که از اقدامات برجسته این اداره کل می‌توان به امضاء تفاهم‌نامه با پارک علم فناوری استان در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بوسیله ثبت وقف‌های جدید همسو با نیازهای روز جامعه و منعطف ساختن نیت واقفین به حمایت از تولید داخلی اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha