تلاش می‌کنیم استان قزوین پایلوت مسابقات حفظ قرآن در کشور شود
کد خبر: 3800303
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
مجید وفاپور:

تلاش می‌کنیم استان قزوین پایلوت مسابقات حفظ قرآن در کشور شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی و فرهنگی با بیان اینکه در سال ۹۸ تلاش داریم تا قزوین را به‌عنوان پایگاه مسابقات حفظ در کشور معرفی کنیم، گفت: تلاش می‌کنیم تا استان قزوین در این حوزه پایلوت شود.

استان قزوین پایلوت مسابقات حفظ در کشور می‌شود

مجید وفاپور، مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی و فرهنگی در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: در سال گذشته به دلیل اینکه از نظر بودجه در مضیقه بسیار بودیم نتوانستیم بسیاری از برنامه‌های حوزه قرآنی را انجام دهیم و شاید برنامه‌های اجرا شده چندان چشمگیر هم نباشد.
وی افزود: با این حال توفیق قاریان و حافظان برجسته استان از جمله سعید علی‌اکبری و سیدمصطفی حسینی همچنین کسب رتبه سوم کشوری دختران دانش‌آموز در رشته تواشیح و درخشش قرآن آموزان موسسه قرآنی مدینه الرسول در مسابقات ملی قرائت که در کربلا برگزار شد در سال 97 اتفاق افتاد.
وفاپور تصریح کرد: اجرای برخی از برنامه‌ها از جمله اجرای فینال برنامه تلویزیونی اسراء با حضور نمایندگانی از سراسر کشور از دیگر اتفاقات خوب سال 97 در حوزه قرآنی است.
این مسئول با بیان اینکه در سال 98 تلاش داریم تا قزوین را به‌عنوان پایگاه مسابقات حفظ در کشور معرفی کنیم، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا استان قزوین در این حوزه پایلوت شود.
وی بیان کرد: رایزنی‌های اولیه برای انجام این اتفاق مهم انجام‌ شده که بی‌شک این اتفاق می‌تواند رخداد مهمی در حوزه فعالیت‌های قرآنی استان به شمار آید.
مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی و فرهنگی ادامه داد: همچنین ایجاد بستری برای درک مفاهیم نهج‌البلاغه در کنار مفاهیم و آموزه‌های قرآن از طرق مختلف از جمله برگزاری مسابقات از دیگر برنامه‌هایی است که در سال 98 پیگیری خواهد شد، در همین راستا اقدامات مقدماتی برای پوشش برنامه‌هایی از سوی صداوسیما نیز انجام می‌شود.
وی بیان کرد: اگر نتوانستیم در سطح ملی این رخداد را انجام دهیم تلاش می‌کنیم در خود قزوین این کار را آغاز کنیم. بی‌شک این اتفاق و فعالیت می‌تواند به‌عنوان یک کار نو در کشور معرفی شود.
وفاپور در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر رخدادهای سال 98 حضور سعید علی‌اکبری به‌عنوان نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی نابینایان جهان خواهد بود که برای وی آرزوی موفقیت داریم تا با کسب رتبه بتوانند افتخاری دیگر برای استان قزوین و کشورمان بیافرینند.

انتهای پیام

captcha