دادگاه نیوزیلند خواستار آزمون سلامت روان تروریست «کرایست‌چرچ» شد
کد خبر: 3800965
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

دادگاه نیوزیلند خواستار آزمون سلامت روان تروریست «کرایست‌چرچ» شد

قاضی دادگاه نیوزیلند در دومین جلسه محاکمه تروریست «کرایست‌چرچ»، ضمن صدور دستور برای اجرای آزمون سلامت روان، بازداشت وی را تمدید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از فارس، دادگاهی در نیوزیلند دستور داد که روی «برنتون تارانت» تروریست مهاجم به نمازگزاران جمعه در مسجد شهر «کرایست‌چرچ» برای ادامه روند دادرسی، آزمون سلامت روانی اجرا شود.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، تارانت بامداد امروز (جمعه) برای دومین بار در جلسه دادرسی به اتهامات خود شامل ۵۰ فقره قتل و ۳۹ مورد اقدام برای قتل حاضر شده و قاضی دادگاه رای به اجرای آزمون سلامت روان داده و بازداشت وی را تا ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) تمدید کرد.

بامداد جمعه 24 اسفند به وقت تهران (ظهر جمعه به وقت محلی) بود که رسانه‌های نیوزلندی از وقوع حمله مسلحانه به مسجد «النور» در شهر «کرایست‌چرچ» خبر دادند. درپی حمله این تروریست مسلح به نمازگزاران جمعه در دو مسجد در نیوزلند، حداقل 50 نفر کشته و 30 تن دیگر مجروح شدند. 

جلسه اول دادگاه تارانت بعد از بازداشت شدن توسط پلیس، در تاریخ ۲۵ اسفند برگزار شده و بعد از تفهیم اتهام، دستور داده شد که تارانت بدون داشتن حق درخواست تجدید نظر یا آزادی مشروط، تا جلسه محاکمه اصلی در دادگاه عالی کرایست‌چرچ به تاریخ ۵ آوریل (امروز)، در بازداشت نگه داشته شود.

در نیوزیلند، کشوری با کمتر از پنج میلیون نفر جمعیت، حدود ۱.۲ میلیون تا ۱.۵ میلیون سلاح گرم در اختیار مردم قرار دارد که از آن میان حدود ۱۳۵۰۰ قبضه اسلحه نیمه خودکار و نظامی هستند. حداقل سن قانونی برای تملک یک سلاح در نیوزیلند ۱۶ سال و برای تسلیحات نظامی نیمه خودکار ۱۸ سال است. خریداران سلاح همچنین باید مجوز مکتوب داشته باشند، اما لازم نیست تسلیحاتی که خریداری می‌کنند ثبت شود و بدین ترتیب می‌توانند هر مقدار سلاح که خواستند در اختیار بگیرند.

انتهای پیام
captcha