ذکر؛ زیباترین جلوه‌ ارتباط عاشقانه با خدا
کد خبر: 3801481
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

ذکر؛ زیباترین جلوه‌ ارتباط عاشقانه با خدا

گروه معارف ــ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد گفت: یکى از زیباترین جلوه‌هاى ارتباط عاشقانه با خدا و اساسى‌ترین راه‏‌هاى سیر و سلوک، ذکر است که به فرموده علما ذکر یعنی نفی نفس و فقط خدا را دیدن.

ذکر؛ زیباترین جلوه‌ ارتباط عاشقانه با خدابه گزارش ایکنا از یزد، فاطمه اعرابی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد، صبح امروز، 18 فروردین در جمع طلاب این مدرسه با اشاره به اهمیت ذکر گفتن و معنای آن اظهار کرد: یکى از زیباترین جلوه‌هاى ارتباط عاشقانه با خدا و اساسى‌ترین راه‏‌هاى سیر و سلوک، ذکر است.
اعرابی افزود: نازل‌ترین مرتبه ذکر، ذکر زبانی است و به فرموده علما ذکر یعنی نفی نفس و فقط خدا را دیدن.
وی ادامه داد: ذاکر در همه احوالات خدا را در نظر دارد لذا هرکاری در زندگی می‌تواند ذکر باشد به طوری که تمام کارها رنگ خدایی بگیرد، از دیدگاه آیت‌الله بهجت بالاترین ذکر، ذکرعملی است که همان ترک محرمات و انجام واجبات است.
اعرابی به فراز دیگری ازاین روایت اشاره کرد و گفت: خداوند در این حدیث قدسی می‌فرماید: «انا جلیس من جالسنی و مطیع من اطاعنی...من همنشین کسی هستم که همنشین من باشد و مطیع کسی هستم که مطیع من باشد» اگر خداوند را همنشین خود بگیریم و خود را دائما در محضر او احساس کنیم زندگی مان دیدنی می‌شود و با اطاعت از خداوند به مقام خلیفه اللهی خواهیم رسید همچنان که خود فرموده و چه بسیار نقل شده که اولیای خدا به اذن او در اموری تصرف کرده‌اند.
مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب (س) یزد توسل به ائمه اطهار را عاملی مهم در رسیدن به مقصد دانست و افزود: اگر خالصانه به ایشان متوسل شویم حتما دست ما را خواهند گرفت.
اعرابی با بیان روایتی عنوان کرد: حضرت امیر (ع) خطاب به «رمیله» که تب کرده بود فرمودند: «ای رمیله هیچ مومنی تب نمی‌کند مگر اینکه ما تب می‌کنیم، محزون نمی‌شود مگر اینکه ما محزون می‌شویم، دعا نمی‌کند مگر اینکه امین می‌گوییم و سکوت نمی‌کند مگر اینکه برای او دعا می‌کنیم و هر کجا در مشرق و مغرب مرد و زن مؤمنی باشد ما با او هستیم».

انتهای پیام

captcha