خسارت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی سیل به واحدهای تولیدی و تعاونی ایلام
کد خبر: 3802009
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
شیرخانی خبر داد:

خسارت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی سیل به واحدهای تولیدی و تعاونی ایلام

گروه اجتماعی - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه خسارات وارد شده به واحدهای تولیدی و تعاونی استان در حدود ۳۰۰۰ میلیارد ریال است، گفت: مزارع پرورش ماهی ، واحدهای تولید مرغ، مزارع پرورش گل نرگس، واحدهای پرورش دام سبک، واحدهای پمپاژ آب و... از جمله حوزه‌های شغلی‌ هستند که بیشترین میزان خسارت را متحمل ‌شده‌اند .

خسارت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی سیل به واحدهای تولیدی و تعاونی ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی اداره کار ایلام، شکراله شیرخانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با اعلام این خبر، اظهار کرد: در حال حاضر، همکاران ما در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال بررسی و بازدید کلیه واحدهای تولیدی و تعاونی استان و ارزیابی خسارات آنها در راستای تهیه گزارشی جهت ارسال به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: با این حال برآوردهایی که تاکنون به آن دست یافته‌ایم، بیانگر ایجاد خسارتی حداقل در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است و مشاغلی که بیشترین میزان تخریب و خسارت را متحمل شده‌اند عمدتا شامل مزارع پرورش ماهی (پشت سد سیمره)، واحدهای تولید مرغ، مزارع پرورش گل نرگس، واحدهای پرورش دام سبک، واحدهای پمپاژ آب و... می‌شوند .
شیرخانی ادامه داد: مشاغل یاد شده در شهرستان‌های مختلفی از جمله بدره، آبدانان، چرداول و ایوان دچار خسارت شده‌اند اما در این میان، بنگاه‌های شهرستان‌های دره‌شهر به ویژه بخش ماژین و سیروان یعنی دامداری‌ها و کشاورزی‌های روستاهای عقبه سد سیمره،  بیشترین خسارت را دیده‌اند.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تاکید کرد: طبق دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلیه کارگران واحدهایی که بر اثر سیل اخیر محل کارشان تخریب و شغلشان را از دست داده‌اند، مشمول دریافت بیمه بیکاری می‌شوند .
شیرخانی گفت: بعد از سیل تماس های تلفنی با مقامات کشوری و استانی برای پیگیری خواسته ها و نیازهای مناطق سیل زده، برقرار شد که اعلام آمادگی شرکت شستا برای ارسال دارو و محموله دارویی، کمک‌هالی پتروشیمی در تهیه‌ی چادر و کمک سپاه به بازسازی و تعمیرات منازل آسیب دیده نتیجه ی بخشی از این تماس های تلفتی بود.
وی خرید بیش از سه تن آرد، رایزنی با مدیران بانک توسعه و رفاه کارگران استان جهت کمک به مددجویان بهزیستی که به ترتیب 10  و 5 میلیون تومان به مددجویان بهزیستی کمک کردند، تخصیص وام ضروری رایگان، رایگان بودن خدمات رایتل، برنامه های حمایتی از تعاونی ها و اعطای تسهیلات برای بازگشایی صنایع و بنگاه های اقتصادی صدمه دیده و دریافت بیمه بیکاری برای تمام کارگرات آسیب دیده که در سیلاب بیکار شدند را از دیگر نتایج رایزنی‌ها در ایام بحرانی سیل عنوان کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با اشاره کمک ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بانک رفاه کارگران به مردم سیل زده ، تصریح کرد: بانک توسعه تعاون ۴۰ میلیون تومان به مردم سیل زده کمک کرد که 10 میلیون آن از مبلغ کمک به مددجویان بود.
شیرخانی ادامه داد: بهزیستی با  واریز معادل سه ماه مستمری مددجویان بهزیستی شهرستان به تعداد ۲۱۸۵ نفر، کمک بلاعوض ده میلیون تومانی به مددجویان، اختصاص یک روز حقوق فروردین ماه کارکنان، پویش لبخند سیل مهربانی در این راه گامی اساسی برداشت.
وی از کمک 8 میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بنیاد برکت به مددجویان بهزیستی برای تهیه مواد غذایی، توزیع بسته های غذایی بین مددجویان، استقرار تیم های اورژانس اجتماعی و مددکاران طرح محب، بازدید مرتبط از خانه های مددجویان و‌ ثبت مشکلات آنان و انعکاس به کشور، کمک ۵۰ میلیونی بانک قرض الحسنه مهر ایلام به بهزیستی خبر داد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام از کمک 50 میلیونی صندوق کارآفرینی امید برای خرید ۴۰ تخته چادر خبر داد و تصریح کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان علاوه بر کمک 10میلیون تومانی به مددجویان بهزیستی، به  استقرار تیم های فنی جهت حضور عملیات های تعمیرات، لوله کشی، برق کشی، گاز و اسکان کمک قابل توجهی کرد و نقش اساسی در این زمینه داشت.
شیرخانی گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان با حمایت از بیمه شدگان به آنا اطمینان خاطرداد و  مدیریت درمان تامین اجتماعی به ارائه خدمات درمانی به مصدومان با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت مراکز درمانی پرداخت و تامین اجتماعی استان نیز با  برقراری مقرری بیمه بیکاری برای کارگران کارگاه‌های تحت پوشش سازمان و کمک غیرنقدی به مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تلاش خود را برای کاهش آلام سیل‌زدگان به کار گرفت.
انتهای پیام
captcha