تداوم‌بخشی و تفسیر صحیح عاشورا؛ مهمترین اقدام امام سجاد(ع)
کد خبر: 3802527
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

تداوم‌بخشی و تفسیر صحیح عاشورا؛ مهمترین اقدام امام سجاد(ع)

گروه معارف ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مهم‌ترين اقدامات امام سجاد(ع) تداوم‌بخشی و تفسير درست حادثه عاشورا و جلوگيری از تحريف آن بود.

تداوم‌بخشی و تفسیر صحیح عاشورا؛ مهمترین اقدام امام سجاد(ع)حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: مراسم  ولادت امام سجاد‌(ع) با حضور اقشار مختلف مردم ‌در 300  امامزاده و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها متعدد و جذابی در نظر گرفته شده است تا این جشن هر چه با‌شکوه‌تر برگزار شود، افزود: ایستگاه‌های صلواتی نیز در این روز به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد.
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه که نیایش‌های حضرت سجاد(ع) را در بر دارد و شامل 75 دعاست، اظهار کرد: دعاهای صحیفه که در ظاهر جهت راز و نیاز با خداست، در واقع صحبت‌های امام با شیعیان و مبارزات سیاسی آن امام بزرگوار است و بینش سیاسی امام و موقعیت و شرایطی که امام سجاد در آن حضور داشتند را در نیایش‌های این کتاب می‌توان یافت.

وی با بیان اینکه ذکر حقایق و معارف اسلامی، قوانین شرعی و مسائل اجتماعی از موضوعات صحیفه سجادیه است، افزود: مهم‌ترین اقدامات امام سجاد(ع) تداوم بخشی و تفسیر درست حادثه عاشورا و جلوگیری از تحریف آن بود.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: پرورش رهبر آینده امت اسلامی امام باقر(ع)، نشر معارف قرآن و فرهنگ اسلام در قالب دعا و نیایش، نظارت و هدایت اندیشمندان و فقها جامعه اسلامی، حمایت سیاسی، مادی و معنوی از بردگان به عنوان مظلوم‌ترین گروه‌های اجتماعی و تلاش برای هدایت و آزادی آنان از دیگر اقدامات مهم امام سجاد(ع) ذکر کرد.

انتهای پیام

captcha