کمک‌های مردمی باید از طریق نهادهای مورد اعتماد انجام شود
کد خبر: 3802827
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

کمک‌های مردمی باید از طریق نهادهای مورد اعتماد انجام شود

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اصل اعتماد در جامعه وجود دارد، گفت: باید تلاش کرد که مردم به هر کسی اعتماد نکنند و کمک‌های مردمی باید از طریق افراد و نهادهای مورد اعتماد انجام شود.

کمک‌های مردمی باید از طریق نهادهای مورد اعتماد انجام شود

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته،‌ 21 فروردین‌ماه در بازدید از ایستگاه رسانه‌ای جهت جمع‌آوری کمکی‌های مردمی برای سیل زدگان کشور، با بیان اینکه اصل اعتماد در جامعه وجود دارد، افزود: مردم به هر ندایی که برای کمک می آید اعتماد دارند که باید برای این موضوع فکری و چاره ای اندیشیده شود.
وی افزود: گاهی اموال مردم را دزد و حمله غارت نمی کند بلکه اعتماد مردم به نهاد ها و افراد، آن را غارت می کند امیدواریم مردم به کسانی که نباید اعتماد نکنند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به زلزله کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در جریان زلزله سلبریتی‌ها و رجال سیاست و ورزش وارد شده و شروع به تبلیغ و جمع آوری کمک کردند و هنوز این ابهام وجود دارد که آیا وجوه جمع آوری شده توسط این افراد در جایی که گفته شد، هزینه شده است.
آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه اصل اعتماد بین مردم حاکم است و از این نظر نگرانی وجود ندارد، تصریح کرد: زیاد شدن حقه بازی نشان می دهد هنوز اصل اعتماد در جامعه و در میان مردم وجود دارد در حالی که در جامعه ای که مردم به هم بی اعتماد باشند فرصت حقه بازی نیز وجود ندارد.
وی ادامه داد: باید تلاش کرد که مردم به هر کسی اعتماد نکنند و کمک‌ها از طریق افراد و نهادهای مورد اعتماد انجام شود.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امداد مفهومی عام است و نهادهای مختلفی در این زمینه فعالیت دارند؛ اما مردم به هلال احمر به خاطر رسالت اورژانسی بیشتر اعتماد دارد.
آیت الله ملک حسینی تاکید کرد: مردم می‌توانند کمک‌های خود به هموطنان را از طریق هر نهادی که به آن اعتماد دارند و فکر می کند مشکلی از مشکلات را حل می کند به سایر هموطنانشان ارایه دهند.
وی با اشاره به رسالت خبرنگاران در شرایط فعلی، بیان کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها عناصر اعتمادساز در جامعه هستند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اعتماد به رسانه‌ها موضوع مهمی است و در کشوری که می‌خواهد مسیر موفقیت را طی کند، افراد قلم به دست و کسانی که آماده پرسش از جامعه هستند و می‌خواهند شبهات را برطرف کنند، باید سالم باشند.
آیت الله ملک حسینی خاطرنشان کرد: اگر خبرنگاران پاک باشند، تردید نکنید که مسئولان مجبورند پاک باشند.

کمک‌های مردمی باید از طریق نهادهای مورد اعتماد انجام شود
وی یادآور شد: اگر اصحاب رسانه سالم باشند هر مسئول و نهادی که در تیررس قلمشان باشد به شکل طبیعی، مجبور است خوب عمل کند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر خبر قیمت پیدا کرد، جامعه و مسئول به انحراف کشیده خواهد شد، یادآور شد: هزینه خبر باید معنوی باشد و اگر در جامعه ای بین مفهوم خبرنگار، خبرساز، خبرگو و ... تفکیکی نباشد، فاتحه آن جامعه خوانده است.
آیت الله ملک حسینی افزود: اما اگر بین این مفاهیم تفاوت وجود داشته باشد، جامعه پیرامون، جرات تخلف ندارد.

کمک‌های مردمی باید از طریق نهادهای مورد اعتماد انجام شود
وی اضافه کرد: اگر خبر برای آگاهی بخشی و افزایش بصیرت است باید منتشر شود؛ اما اگر در انتشار یک خبر قصد توهین، تحقیر و بی اعتمادی در جامعه است، نباید منتشر شود.

کمک‌های مردمی باید از طریق نهادهای مورد اعتماد انجام شود
انتهای پیام

captcha