دین‌گرایی و ملی‌گرایی؛ رمز دوام جمهوری اسلامی
کد خبر: 3803041
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵

دین‌گرایی و ملی‌گرایی؛ رمز دوام جمهوری اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد ــ عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: دشمن در تلاش است یک عده را طرفدار دین و یک عده را طرفدار میهن جلوه دهد در صورتی که‌ این دو در تناقض با یکدیگر نیستند مردم باید هرجا تلاش برای تفرقه شد به صورت جدی مقابله جدی کنند.

دین‌گرایی و ملی‌گرایی در کنارهم؛  رمز دوام و قوام نظام جموری اسلامیبه گزارش ایکنا از همدان، پروفسور زلفی گل، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا  امروز ۲۳ فرودین‌ماه پیش از خطبه های نماز جمعه بیان کرد: بعد از چهل سال که از پیروزی انقلاب گذشته است باید بدانیم رمز دوام و قوام نظام مقدس جمهوری اسلامی چه بوده است و چه عوامل و فاکتورهایی باعث شده که علی رغم‌ تمام توطئه‌ها هر روز در سپهر سیاسی دنیا درخشان‌تر بروز و ظهور کند باید این عوامل را شناسایی و قدرش را بیشتر بدانیم.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مهم شکل‌گیری و دوام جهموری اسلامی دین اسلام است در دوران دفاع مقدس مردم عزیز ما فرزندانشان را برای دفاع از دین و میهن به جبهه‌های نبرد روانه کردند در حال حاضر نیز در دفاع از حریم در سوریه و برای دفاع از دین اسلام و ائمه اطهار(ع) فرزندانشان را راهی جبهه‌های خارج از مرزهای کشور کردند.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: دشمنان اسلام تمام تلاش خود را می‌‌کنند که در مردم ما به ویژه جوانان بین دین و میهن جدایی بیافکنند و ملی‌گرایی را در مقابل دین‌گرایی قرار دهند در صورتی که این همبستگی موجب زیبایی کار ما شده و حضور دین و میهن در کنار هم موجب دوام جمهوری اسلامی شده است.

زلفی‌گل ادامه داد: دشمن در تلاش است یک عده را طرفدار دین و یک عده را طرفدار میهن جلوه دهد درصورتی که‌ این دو در تناقض با یکدیگر نیستند مردم باید هرجا تلاش برای تفرقه شد به صورت جدی مقابله جدی کنند.

وی بیان کرد: عامل دوم بحث "وحدت ملی" است در دوران دقاع مقدس و ۸ سال جنگ نابرابر همه مردم با هر قومیتی در این زمان حساس همه باهم "ید واحده" بودند وحدت ملی باعث شد وجبی از خاک خود را به دشمن ندهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی با بیان اینکه امروز دشمنان ما متوجه شده‌اند وحدت ملی رمز دوام کشور است و میخواهند در این حوزه تفرقه ایجاد کنند، اذعان کرد: ما مردم باید عاقلانه رفتار کنیم و خودزنی نکنیم همه ما ایرانی و مسلمان هستیم دشمن دنبال این است بین قومیت‌ها تفرقه ایجاد کند ما باید حواسمان باشد و اجازه ندهیم سرمایه اجتماعی نظام تهدید شود.

وی ابراز کرد: عامل سوم عمود خیمه و وحدت نظام مقام معظم رهبری است دشمنان ما درحال تلاش است که مسئول تمام کمی و کاستی‌ها را رهبری بدانند زیر رهبر معظم انقلاب نظام اجازه نداده است که استقلال ما دچار خدشه شود و به معنای واقعی استقلال سیاسی داریم و میتوانیم خودمان در مرزهای سیاسی خود برای امور کشور تصمیم گیری کنیم، این عمود خیمه نظام باعث شده که در طی توطئه‌ها در کشور این کشتی به سلامت به سرمقصود برسد ما باید عالم‌ و عاقل باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه نیروهای نظامی و امنیتی نظام کشور است عامل چهارم اقتدار نظام است اظهار کرد: سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی کشور بوده و دشمن تلاش می‌کند بین سپاه و ارتش تفرقه ایجاد کند ما باید حواسمان باشد این شعار "ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی" را فراموش نکنیم.

زلفی‌گل اضافه کرد: باید هوشیار باشیم دشمن همانگونه که با سپاه مخالف است با ارتش نیز‌ مخالف است ولیکن به گونه‌ای عمل می‌کند که موجب تفرقه‌ بین این دو نیرو شوند چراکه نیروهای نظامی ما در زمان جنگ اجازه ندادند دشمن به اهداف خود برسد و به حریم و حرم تجاوز شود همچنین نگذاشتند داعش وارد کشور ما شود‌ و مملکت ما را ویران کنند پس طبیعی است دشمن با این عامل که باعث دوام و قوام شده است مخالف باشد.

وی ابراز کرد: امام علی(ع) فرمودند  وجدان تنها محکمه‌ای است که احتیاج به قاضی ندارد، اگر از سمت وجدان خود نگاه‌کنیم نیروهای کشور ما، از زندگی، جوانی، خانواده و آسایش خود می‌گذرند تا برای ما‌ امنیت ایجاد کنند و باید با تمام وجود فتوت و ایثار آنها را بستاییم.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی عنوان کرد: به مسئولین به عنوان یک معلم دانشگاه می‌گویم خداوند به شما توفیق می‌دهد تا بتوانید گره‌ای از مشکلات مردم باز کنید برای آرامش و آسایش مردم مظلوم تلاش‌ کنید این یک نعمت است از خدا بخواهید ظرفیت این نعمت را به شما بدهد.

وی افزود: با هر تفکری هستید‌ به یاد داشته باشید که سیاست ما عین دیانت ماست و برعکس؛ دنبال حذف طرز تفکری نباشیم و درنقد گروه‌های سیاسی مقابل خودزنی نکنیم.

زلفی‌گل با اشاره‌ به اینکه بین عقل و علم تفاوت جود دارد، خاطر نشان کرد: عقل یعنی پیشگیری و مدیریت باید طوری برنامه‌ریزی‌ کنیم که با مشکل رو به رو نشود اما در علم به گونه‌ای عمل کنیم که نیازهای خود را برطرف کنیم مثل سیل امروز که باید علم و عقل در کنار هم معنا پیدا کنند.

وی در پایان گفت: امروز بعضی از خانواده‌ها در کشور تمام زندگیشان را آب برده است و باید مثل دفاع مقدس یک "یدِ واحده" شویم با همت شما مردم این امر شدنی است.

انتهای پیام

captcha