کمک به مناطق سیل‌زده نیاز حیاتی کشور است
کد خبر: 3803045
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴

کمک به مناطق سیل‌زده نیاز حیاتی کشور است

گروه سیاست و اقتصاد ــ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کمک به مناطق سیل‌زده نیاز حیاتی کشور است شورای مساجد باید پایگاه‌های مساجد را راه بیاندازند و همه وظایف را گردن دولت و دولتمردان نباید انداخت و خود مردم باید پای کار بیایند.

کمک به مناطق سیل زده نیاز حیاتی کشور است/ مجلس بداند چه لوایحی را تصویب می‌کندبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۳ فروردین‌ماه ضمن سفارش به تقوای الهی عنوان کرد: این سفارش به تمام امت‌ها شده که تقوا الهی را در زندگی خود سرلوحه و هدف قرار دهند یکی‌ از راه‌های رسیدن به‌ تقوای الهی و مسئله مراقبت بهره‌گیری از فرصت سه ماه مهم رجب، شعبان و رمضان است.

وی با بیان‌‌ اینکه سفارشات زیادی بزرگان دین برای تقویت تقوا، ایمان، ساخته شدن اجتماع اسلامی، سعادت دنیا و آخرت سفارش کردند،  ادامه داد: باید از این‌فرصت‌های بی‌نظیر خودسازی، تقوا و تقویت نیروی ایمانی برای مبارزه با نفس و جهاد اکبر استفاده شود.

خطیب نماز جمعه همدان ضمن اشاره به شب میلاد امام زمان(عج) و استفاده از فرصت خودسازی در این شب، اظهار کرد: شب و روز باید در راه خودسازی قدم برداریم و در فکر ساختن خود باشیم نکته مهمتر از ثواب، خودسازی من و شما است.

آیت‌ الله موسوی اصفهانی ادامه داد: هرچقدر از مادیات جدا شویم، به‌ محبت، عشق، علاقه و حرکت به سوی خدا و رسول خدا(ص) نزدیک‌تر می‌شویم.

وی ضمن بالا شمردن سهم خودسازی و تقوا در زندگی شخصی اظهار کرد: نیت ما دیده شدن در اجتماع نباید باشد شخصی که خودسازی کرد در رقابت انتخابات از خدا می‌ترسد و به رقیب خود تهمت‌ نمی‌زند اگر افراد خودساخته شدند خط قرمز خود را شرع می‌دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: چشم همه مملکلت به شما جوانان است و آینده کشور به شما جوان خودساخته بستگی دارد جوانی می‌تواند مملکت خود را خوب بسازد که خودساخته باشد درغیر اینصورت نمی‌تواند این بار سنگین را بکشد.

آیت‌الله‌ موسوی اصفهانی ضمن اشاره به سیل اخیر در کشور اذعان کرد: امروز برادران ما در سراسر کشور نیاز به‌ کمک دارند اما ما چقدر خود را در غم آنها سهیم می‌دانیم به فرموده پیامبر اکرم(ص) کسی که وارد صبح شود و به فکر برادر مسلمان خود نباشد مسلمان نیست.

وی افزود: مردمی که همه چیز داشتند در ظرف دو‌ ساعت همه چیز را از دست دادند وظیفه خود را کمک باید به این افراد بدانیم خدا ما را قابل دانسته است که قسمتی از مسیر خود را برای کمک به آنها برداریم و کمک‌ها باید به گونه‌ای باشد گه بگویند دیگر نیازی به کمک نداریم ما امت اسلامی هستیم و این امت هشت سال دفاع مقدس را پشتیبانی کرد و در این چهل سال بزرگترین مشکلات را تحمل کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بیش از ۲۵ میلیون تومان در نماز جمعه هفته پیش همدان در حسینیه امام در سه پایگاه جبهه مقاومت و کمیته امداد و هلال احمر جمع آوری شده است که موجب افتخار ما است.

آیت الله‌موسوی اصفهانی با اظهار اینکه‌ مشکلات کشور واقعا کارد به استخوان رسانده است، گفت: کمک به مناطق سیل زده نیاز حیاتی کشور است شورای مساجد باید پایگاه‌های مساجد را راه بیاندازند همه وظایف و تقصیرات را گردن دولت و دولتمردان نباید انداخت وخود مردم باید پای کار بیایند در حال حاضر مردم ما مشکلات حاد دارند.

وی ضمن اشاره به این حدیث حضرت علی(ع) که کلید هر سدی و رفع مشکلات تقوا است، ابراز کرد: کلید رفع مشکلات ما مذاکره با کدخدا نیست اگر دولتمردان، مسئولین، روحانیون و همه به طور گسترده تقوای الهی را رعایت کنند این سد ها کم کم کنار می‌روند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تنها‌ نباید از مسئولین توقع نداشته باشیم بلکه ما نیز باید قدمی برداریم و از آنچه که داریم، در خدمت به انقلاب کمک کنیم مراقب باشیم در فضای مجازی در بین مردم به تهمت‌ها و شایعات نسبت به هیچ‌کس به خصوص کسانی که در مسائل دینی کار می‌کنند دامن نزنیم و اگر افرادی را دیدیم که به آن دامن می‌زنند نهی از منکر کنیم امروز به دلیل شرایط اقتصادی فشار بر روحانیون زیاد شده است.

آیت‌الله موسوی اصفهانی اذعان کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که پیش آمده این حرکت احمقانه آمریکا است که سپاه پاسداران ما  را جزو گروه‌های تروریستی قرار داده است سپاه پاسداران قبل از اینکه تشکیل شود به صورت کمیته درخدمت مردم بود و بعد از تشکیل سپاه به صورت جان برکف در راه انقلاب فعالیت می‌کنند این سپاه، سپاه اسلام است.

وی بیان کرد: سپاه پرونده پر افتخاری دارد، لباس سپاه، لباس عزت است این سپاه بود که منطقه را از لوح داعش سپاه پاک کرد، مسئله منافقین با کمک سپاه نظام توانست مدیریت کند و سوریه را با کمک سپاه از دست آمریکا نجات داد در واقع منطقه ما با نور سپاه منور است.

آیت‌الله موسوی اصفهانی اضافه کرد: در تحقق شعار امسال که مقام معظم رهبری رونق تولید نامگذاری کردند مردم می‌توانند نقش بزرگی‌ ایفا کنند این رونق تولید در خانه خودمان و در محل خود باید صورت بگیرد نباید بگذاریم این امر روی زمین بماند.

وی عنوان کرد: مقام مظعم رهبری در سخنرانی اخیر خود فرمودند مجلس آمریکا ۲۲۶ طرح و لایحه را در دوسال اخیر علیه جمهوری اسلامی مطرح کردند و فرمودند من گلایه دارم از مجلسی‌ها که در این امر کوتاهی کردند.

خطیب نماز جمعه همدان تاکید کرد: آن چه که مقام معظم رهبری می‌گویند در مجلس باید سرلوحه باشد مجلس ما عاقل و بالغ است، زیر لوایح خارجی نباید برود مواظب باشد چه لایحه هایی را تصویب می‌کنند باید طبق نظر رهبری قدم برداریم و عمل‌کنیم.

انتهای پیام

captcha