سپاه؛ عامل شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه
کد خبر: 3803048
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱

سپاه؛ عامل شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه ماکو اظهار کرد: اگر امروز سياست‌های آمریكا در منطقه با شكست مواجه می‌شود، به‌خاطر حضور تأثیرگذار سپاه در ایران اسلامی است.

سپاه پاسداران؛ عامل شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو، ظهر امروز، ۲۳ فروردین ماه، در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ماکو از جمله‌ مهم‌ترين مؤلفه‌های قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران را استکبارستيزی یاد کرد و گفت: استکبارستيزی از جمله‌ مهم‌ترين سيره‌ انبياء و اوصياء الهی است.
وی با اشاره به اینکه حضرت امام در آن زمان آمريکا را به عنوان مصداق اکمل استکبار می‌دانستند و از آمريکا به‌عنوان شيطان بزرگ ياد می‌کرد، تصریح کرد: از جمله‌ علت‌هايی که باعث شده تا ترامپ سبک‌سر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌عنوان يک سازمان تروريست اعلام کند، روحيه‌ ولايت‌مداری و استکبارستيزی سپاه است.
امام جمعه ماکو تاکید کرد: عده‌ای معتقدند اقدام ترامپ آخرین برگ برنده‌ای بود كه در اختیار بنیامین نتانیاهو قرار داد تا در انتخابات پيروز شود.
خطیب نماز جمعه ماکو افزود: عده‌ای هم معتقدند معرفی سپاه از ناحيه ترامپ به‌عنوان يک سازمان تروريستی، جنبه نمادین دارد، چون این نهاد الان نیز به خاطر فرمانی كه جرج بوش، رئیس ‏جمهور اسبق آمریكا، بعد از حملات ۱۱ سپتامبر آن‏ را امضا كرد، از منظر واشنگتن یك نهاد تروریستی به‌شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی افزود: به نظر می‌رسد كه دولت ترامپ می‌خواهد بر عليه ايران، یک عملیات روانی راه بياندازد، در واقع ترامپ به ‏دنبال اين است تا نوعی تفكیک در اقتصاد ایران ايجاد کند و اقتصاد تحریمی را از غیرتحریمی جدا كند و نهایتاً سپاه را به‌‏عنوان عامل مشكلات اقتصادی ایران معرفی كند.
وی با اشاره به اینکه در مقابل اين تصمیم آمریكا، باید راه‏‌های ضربه زدن به اقتصاد آمریكا و شركای آمريکا ‏را پیدا كنيم، تاکید کرد: مثلا آمریكایی‌ها در منطقه، كارهای پیمانكاری زیادی دارند و ایران می‌تواند روی مختل كردن فعالیت‌های آنان كار كند، اما وجه دوم عبارت از اين است که ايران می‌تواند به اقتصاد شركای منطقه‌‏ای آمریكا ضربه وارد کند.
خطیب نماز جمعه ماکو با تاکید بر اینکه اگر امروز سياست‌های آمریكا در منطقه با شكست مواجه می‌شود، به خاطر حضور تأثیرگذار سپاه در ایران اسلامی است، تصریح کرد: با وجود سپاه بود که انواع فتنه‌های آمريکا در داخل ایران شکست خورد، به‌مانند كودتاهای ناكام، به‌مانند عبور ایران از تحریم ‏ها، به‌مانند تكمیل پروژه‌‏های نفتی و گازی در پارس جنوبی و همچنين تأمين امنيت داخلی، همه به ‏دلیل اقتدار سپاه بوده است.
امام جمعه ماکو افزود: ترامپ سبک‌سر بايد بداند که عدو شود سبب خير، گر خدا خواهد، چون سپاه هرچه تلاش می‌کرد، نمی‌توانست به اين اندازه در بين مردم دنيا محبوب باشد، در حالی که با اين رفتار ترامپ اين امر محقق شد.
انتهای پیام

captcha