«سیل مهربانی» در حوزه هنری جاری شد
کد خبر: 3803228
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

«سیل مهربانی» در حوزه هنری جاری شد

گروه هنر ــ حوزه هنری در راستای کمک به سیل‌زدگان کشور اقدام به برگزاری نمایشگاه «سیل مهربانی» کرده است که عواید آن به هموطنان سیل زده اختصاص پیدا خواهد کرد.

«سیل مهربانی» در حوزه هنری جاری شد

سید مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره نمایشگاه «سیل مهربانی» گفت: وقوع سیل در شهر‌های مختلف، ایران اسلامی را به‌شدت تحت تأثیر خود قرار داده و تمامی هم‌وطنان را درگیر کرده است،  در این میان جامعه هنری نیز وظیفه خود می‌داند که از هر طریقی به سیل‌زدگان کمک کند. بر همین مبنا نمایشگاه سیل مهربانی راه‌اندازی شد.
وی افزود: فرصت ارسال آثار به این نمایشگاه اندک بود، با این وجود استقبال چشمگیری از آن به عمل آمد. در این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ اثر به نمایش در آمده است، اما هنوز هم آثاری به دبیرخانه ارسال می‌شود. سیل مهربانی قرار بود از ۲۰ تا ۲۴ فروردین‌ماه برگزار شود، اما به دلیل استقبالی که از این نمایشگاه به عمل آمد مدت زمان برگزاری آن تا ۳۰ فروردین‌ماه ادامه خواهد کرد.
این کاریکاتوریست ادامه داد: تا به امروز ۵۸ اثر در نمایشگاه به فروش رسیده است و پیش‌بینی می‌کنیم که این رقم همچنان ادامه افزایش یابد، چون عواید فروش این آثار قرار است در اختیار سیل‌زدگان قرار گیرد. نکته جالب در نمایشگاه سیل مهربانی حضور اساتید برجسته در آن است.
شجاعی طباطبایی اعلام کرد: نصرالله افجه‌ای، علی تن، مرتضی گودرزی دیباج، ملک دادیار گروسیان، حشمت‌الله نوروزی، محمدتقی صداقتی، میثم سلطانی، رضا بدرالسماء، حسن یاقوتی، علی اسلامی مقدم، محمد حسین نیرومند، قدرت‌الله معماریان و ... از جمله هنرمندانی هستند که آثارشان در نمایشگاه به نمایش درآمده است.
وی تأکید کرد: تا به امروز گران‌ترین اثر نقاشی نمایشگاه متعلق به حمید عجمی است. عکس‌های محسن راستانی هم در رده آثار گران‌قیمت قرار دارند. محمود عبدالحسینی و علی فریدونی هم با عکس‌هایی ۱۰ میلیون تومانی در این نمایشگاه حاضرند. از دیگر آثار گران‌قیمت این نمایشگاه می‌توان به تابلوی ۱۵ میلیون تومانی حسن روح‌الامین، خوشنویسی ۱۲ میلیون تومانی نصرالله افجه‌ای و طراحی ۸ میلیون تومانی کامبیز درم‌بخش اشاره کرد. زنده‌یاد احمدرضا دالوند هم با ۳ اثر مجموعاً به قیمت ۴ و نیم میلیون تومان در این نمایشگاه حاضر است.
شجاعی طباطبایی اضافه کرد: آثار نمایشگاه، در حوزه‌هایی مختلف هنر‌های تجسمی است، اما بیشتر آن‌ها خوشنویسی و نقاشی هستند. این نمایشگاه تنها فعالیت حوزه هنری در زمینه کمک به سیل‌زدگان نیست، بلکه برنامه‌های دیگری هم قرار است تدارک دیده شود که متعاقباً رسانه‌ای خواهد شد.
نمایشگاه سیل مهربانی تا ۳۰ فروردین‌ماه همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ در گالری‌های خانه، خانه عکاسان و ابوالفضل عالی حوزه هنری برپاست.
انتهای پیام
captcha