رفع شبهات از «نگین‌های فیروزه‌ای» در حاشیه رقابت‌های بین‌‌المللی قرآن
کد خبر: 3803315
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

رفع شبهات از «نگین‌های فیروزه‌ای» در حاشیه رقابت‌های بین‌‌المللی قرآن

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر غرفه نگین‌های فیروزه‌ای گفت: هدف اصلی ما از ایجاد چنین فضایی خاص که برای نخستین‌بار در بخش جانبی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران برپا شده، کمک به مردم در جهت شناخت بهتر مقام امامزادگان و البته رفع شبهاتی است که در این باره به وجود آمده است.

پاسخ به شبهات درباره امامزادگان در غرفه «نگین‌های فیروزه‌ای»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی جلالی، مدیر غرفه نگین‌های فیروزه‌ای حاضر در نمایشگاه جانبی سی‌و‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن درباره فعالیت‌های این غرفه در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ گفت: هدف اصلی ما از ایجاد چنین فضایی خاص که برای نخستین‌بار در بخش جانبی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران برپا شده، کمک به مردم در جهت شناخت بهتر مقام امامزادگان و البته رفع شبهاتی است که در این باره به وجود آمده است.

وی توضیح داد: شبهاتی را که مردم درباره امامزاده‌ها مطرح می‌کنند، می‌توان به سه دسته تقسیم کرد: تأسیس امام‌زاده‌های جدید برای ایجاد منافع؛ وجود آستان‌های امامزادگان در مسیرهای صعب‌العبور که به‌دلیل موقعیت مکانی غیر قابل دسترس و در نتیجه وجودشان باورپذیر نیست و سوم اسم‌های بعضی از امامزادگان که سبب شده شخصیت آنان مورد مضحکه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام جلالی ادامه داد: سعی کردیم در فرصت کوتاه چند روزه حضور در این نمایشگاه، درباره برکت حضور امامزاده‌ها در کشور مطالبی را ارائه دهیم. مهم‌ترین قالب برای این ارائه، موشن‌گرافیک و نمایش تلویزیونی است. همچنین پس از پخش این محتوا اطلاعات ارائه شده در قالب مسابقه به رقابت گذاشته می‌شود تا مراجعه‌کنندگان به غرفه مطالب را جدی و هدفمند دنبال کنند.

این مبلغ روحانی درباره یکی از شبهه‌انگیزترین موارد مطرح در این غرفه خاطرنشان کرد: شاید شنیده باشید که «امامزاده بیژن» واقعاً در استان مازندران وجود دارد، اما نام این امامزاده در واقع «امامزاده بی‌جِن» بوده که در طول سال‌ها در نزد عامه به «بیژن» تغییر کرده است. در گذشته به‌دلیل وجود دو امامزاده به نام «سیدمحمد» در روستای «کُپ سفلی» از توابع استان مازندران، نام یکی از آن‌ها، به انتخاب مردم محلی تغییر کرد؛ آن‌ها برای یکی از امامزاده‌ها، نام «بی‌جِن» را انتخاب کردند، به این دلیل که آن مکان را بدون جن می‌دانستند و بعدها، «بی‌جن» در محاوره به «بیژن» تغییر کرد. 

مدیر غرفه نگین‌های فیروزه‌‌ای درباره استقبال مردمی از بخش نمایشگاهی این دوره مسابقات گفت: در مجموع، مراجعه‌کنندگان در این بخش نگاهی گذرا به غرفه‌ها دارند لذا ما به منظور افزایش آگاهی مخاطبان خود به برگزاری مسابقه‌ای داخل غرفه اقدام کردیم، همین موضوع سبب شده تا حدودی اطلاعات جزئی در ذهن مخاطبان باقی بماند.
حجت‌الاسلام جلالی در پایان این گفت‌وگو کاهش روز‌های برگزاری مسابقات را یکی از دلایل استقبال کم از بخش نمایشگاهی این دوره مسابقات دانست و گفت: مردم زیاد در جریان برنامه‌های جانبی مسابقات بین‌المللی قرآن نیستند، البته اختصاص آن به ساعاتی از غروب نیز می‌تواند از علل کاهش استقبال مردمی دانست.

محمد ایمانی‌مهر

انتهای پیام

captcha