حقوق بشر واژه‌ای کلیشه‌ای برای آمریکا است
کد خبر: 3805714
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱
مرضیه هاشمی:

حقوق بشر واژه‌ای کلیشه‌ای برای آمریکا است

گروه سیاست و اقتصاد ــ مجری و خبرنگار شبکه پرس تی وی، با بیان این که کلمه حقوق بشر، واژه‌ای کلیشه‌ای برای آمریکا است، گفت: آمریکا از سال ۱۷۷۶ تاکنون، تنها ۱۲ سال در جنگ با دیگر کشورها نبوده؛ اما از نظر آنان، کلمه حقوق بشر صرفاً ما را در برگرفته و شامل آن‌ها نمی‌شود.

حقوق بشر واژه‌ای کلیشه‌ای برای آمریکا است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مرضیه هاشمی، خبرنگار و مجری شبکه پرس تی وی، عصر روز گذشته، 2 اردیبهشت در همایش «مغناطیس حقیقت» در تالار وحدت دانشگاه تبریز، اظهار کرد: من در شهر نیواورلینز ایالات متحده آمریکا، در یک خانواده متوسط و کاملا مذهبی مسیحی به دنیا آمدم؛ پدر و مادرم سیاه پوست بوده و در زندگی فشارهای زیادی را تحمل کرده و فرزندان خود را نیز بسیار قوی تربیت کرده بودند، از این‌رو ما برای زندگی در یک جامعه نژاد‌پرست آماده بودیم.

وی با بیان این‌که همواره در زندگی به‌دنبال عدالت بوده‌ام، گفت: زمانی که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها وارد سرزمین سرخ‌پوستان شدند، ابتدا با هدیه‌ پتوهای ویروسی و سپس با حمله مستقیم آن‌ها را قتل عام کردند.

هاشمی افزود: بیشتر افراد مسیحی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دونالد ترامپ رای دادند، چون معتقد بودند ترامپ می‌تواند از قانون‌های ضد دینی جلوگیری کند، در حالی که اکنون از رای خود پشیمان هستند.

مجری پرس تی‌وی در خصوص رفتارهای ضد مسلمانانه آمریکا بیان کرد: حمله‌های شدیدی پس از واقعه ۱۱ سپتامبر بر مسلمانان وارد شد؛ در حال حاضر نیز موج دوم هجمه‌ها علیه مسلمانان شروع شده و همچنین سیاه‌نمایی‌های ضد مسلمانانه ترامپ نیز تشدید یافته است.

وی با بیان این که کلمه حقوق بشر، واژه‌ای کلیشه‌ای برای آمریکا است، گفت: آمریکا از سال 1776 تا‌کنون، تنها 12 سال در جنگ با دیگر کشور‌ها نبوده است؛ اما از نظر آنان، کلمه حقوق بشر صرفاً ما را در برگرفته و شامل آن‌ها نمی‌شود.

هاشمی با بیان این‌که حقوق بشر برای آمریکا یک بازی سیاسی و رسانه‌ای است، افزود: آمریکا و انگلیس در بازی‌های رسانه‌ای بسیار تبحر دارند و با چهره‌سازی و دروغ، ظاهری زیبا از آمریکا منعکس می‌کنند.

خبرنگار پرس تی وی با بیان تفاوت‌های ترامپ با رئیس جمهور پیشین آمریکا، اظهار کرد: رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز کارهای ترامپ را پشت لبخند و تظاهر انجام می‌داد، اما ترامپ آن چه که وجود دارد را به روشنی بیان می‌کند، از این‌رو بین نخبگان آمریکا اختلاف پیش آمده و آن ها معتقدند که نباید همه واقعیت‌ها را بیان کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای دخالت در کشورهای اسلامی اظهار کرد: دولت آمریکا چند سال پیش برای تغییر پرچم و دولت سوریه هزینه‌های بسیاری کرد اما نتوانست موفق شود و این موضوع برای آمریکا بسیار گران تمام شد.

هاشمی با اشاره به ماجرای دستگیری‌اش در آمریکا بیان کرد: خانواده و دو فرزند من ساکن آمریکا بودند و من برای سکونت یک ماهه به آن جا سفر کردم.

وی در این رابطه افزود: در یکی از شهرهای آمریکا مستندی را تهیه کرده و به همراه فرزندم نزد خانواده‌ام (در شهر دیگر آمریکا) بازمی‌گشتم که در فرودگاه دستگیر و بازداشت شدم، اما پس از دو روز، در دادگاه متوجه شدم که محکوم نبوده بلکه به‌عنوان شاهد دستگیر شده‌ام.

وی با تاکید بر این‌که آن‌ها می‌توانستند درخواستی برای من فرستاده و به دادگاه احضارم کنند، اما این کار را با زنجیر و دستبند انجام دادند، گفت: آمریکایی‌ها از حقوق بشر صحبت می‌کنند اما هر کاری در زندان‌های خود انجام می‌دهند تا افراد از لحاظ روانی در عذاب باشند.

این مستندساز در خصوص حرکت‌های ضد اسلامی در آمریکا، گفت: بیش از 80 درصد کسانی که به‌عنوان شاهد از سال 2001 تا‌کنون در آمریکا دستگیر شده‌اند، مسلمان هستند، در حالی که مسلمانان آمریکا شهروندان بسیار خوبی بوده و این موضوع نشان‌دهنده مشکل آمریکا با دین اسلام است.

هاشمی با اشاره به انکار آمریکا به داشتن زندانی‌های سیاسی گفت: تعداد زندانیان سیاسی آمریکا بسیار بوده و آنان را نه تحت عنوان «زندانی سیاسی»، بلکه به علل و بهانه‌های مختلف بازداشت می‌کنند.

وی با اشاره به آزار و اذیت‌های آمریکایی‌ها در زندان بیان کرد: هنگامی که دستگیر شدم، با اینکه حق رعایت حجاب داشتم اما اجازه چنین کاری را نداده و حتی دی‌ان‌ای من را به اجبار گرفتند.

هاشمی افزود: به دخترم گفتم که این قضیه را رسانه‌ای کند و این فشار رسانه‌ای بود که سبب آزادی‌ام شد.

وی با بیان این‌که آمریکا در حال حاضر آمریکای سابق نیست، افزود: پیش از این آمریکا مرکز تولید بود، در حالی که امروزه بیشتر درآمد از طریق جنگ‌های مختلف و فروش سلاح به کشور‌های در حال جنگ به دست می‌آید، دلار آمریکا نیز هر روز ضعیف‌تر شده و یوآن به تدریج جای آن را می‌گیرد.
هاشمی با بیان این‌که هدف اصلی غرب تخریب بنیان خانواده است، گفت: به دختران جوان و دانشجویان دختر توصیه می‌کنم ازدواج کرده و مادران خوبی باشند همچنین فرزندان خوبی را برای تمدن اسلامی تربیت کنند.

انتهای پیام

captcha