ایجاد امنیت اقتصادی؛ مهمترین زیرساخت برای تحقق «رونق تولید»
کد خبر: 3805744
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

ایجاد امنیت اقتصادی؛ مهمترین زیرساخت برای تحقق «رونق تولید»

گروه سیاست و اقتصاد ــ ‌معاون سیاسی استاندار اسبق همدان با بیان اینکه مهمترین زیرساخت برای عملی کردن «رونق تولید» امنیت اقتصادی است، گفت: امنیت اقتصادی در مرحله اول رونق تولید است یعنی ایجاد امنیت تولیدکنندگان واقعی که به‌دنبال تولید، صادرات، واردات و درآمدزایی سالم هستند.

ایجاد امنیت اقتصادی؛ مهمترین زیرساخت برای تحقق «رونق تولید»علی‌اکبر فامیل‌کرمی، فرماندار و معاون سیاسی استاندار اسبق همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، گفت: مهمترین زیرساخت برای عملی کردن «رونق تولید» امنیت اقتصادی است.
فامیل‌کرمی اظهار کرد: امنیت اقتصادی در مرحله اول رونق تولید است یعنی ایجاد امنیت تولیدکنندگان واقعی که به‌دنبال تولید، صادرات، واردات و درآمدزایی سالم هستند.
وی افزود: متأسفانه اقتصاد طی یک دهه گذشته هم در حوزه صادرات و هم در حوزه تولید درگیر فساد و رانت‌های نهفته شده است.
وی گفت: برای سرمایه‌گذار و تولیدکننده باید امنیت شغلی ایجاد شود که زمینه‌ساز این امنیت وضع قوانین جدید و صحیح و روی کار آمدن مدیران اقتصادی است.
فامیل‌کرمی اضافه کرد:یکی دیگر از مولفه‌های رونق تولید تسهیلات بانک‌ها است که خط اعتباری خود را از دولت می‌گیرند اما تسهیلات آنها که باید سازگار با خط تسهیلات مردم باشد و موجب رونق تولید شود را ندارند.
فرماندار اسبق همدان اشاره کرد: اقتصاد و اشتغال گرفتار بانک‌ها است، بانک‌ها باید اساس کار را به تولید بدهند و در حوزه اجرایی باید بهتر عمل کند.
فامیل کرمی گفت: هم‌چنین دانشگاه‌ها در بخش پژوهش باید پیشرو بوده و در حوزه اجرایی و مهارت‌آموزی صحیح عمل کنند تا شعار سال «رونق تولید» محقق شود.
انتهای پیام

captcha