شرح قرآن بر گام دوم انقلاب نوشته شده است/ 22 واجب میلیونی فراموش شده در کشور
کد خبر: 3805973
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

شرح قرآن بر گام دوم انقلاب نوشته شده است/ 22 واجب میلیونی فراموش شده در کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه شرح قرآن بر گام دوم انقلاب توسط ایشان نوشته شده است، بیان کرد: بیان منویات مقام معظم رهبری مبنی بر گام دوم انقلاب توسط مبلغین در منبر نیز امری ضروری است.

شرح قرآن بر گام دوم انقلاب/ 22 واجب میلیونی فراموش شده در کشور وجود داردبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، سه شنبه 3اردیبهشت‌ماه، در گردهمایی مبلغین و ائمه جماعات استان همدان، عنوان کرد: همانگونه که قرآن کریم فرموده است، دشمنان نه تنها در همین عصر و زمان بلکه در آینده نیز به دنبال جدا نمودن بشریت از اسلام هستند، اما وعده خداوند پیروزی اسلام، نصرت و یاری مومنان است.
وی با بیان اینکه هر چه فساد در دنیا افزایش یابد قدر معنویت بیشتر احساس می‌شود، ابراز کرد: خداوند خود در قرآن سه بار به پیروزی اسلام و گسترش آن در کره زمین و همچنین قرارگیری قدرت در دست مستضعفان و وارثان زمین اشاره کرده است.
قرائتی با بیان اینکه وضعیت اعتقادی این کشور روز به روز در حال بهبودی است، گفت: آمار بالای معتکفین، زائرین عتبات و حرم مقدس ائمه اطهار در داخل کشور، فروش کتاب‌های دینی و مذهبی از اساتید نمونه همچون استاد مطهری و ... همگی نشان از رشد صعودی اعتقادی بشر در طول زمان دارد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه طلاب در کنار تحصیل به مطالعه تفسیر قرآن نیز بپردازند، ادامه داد: حفظ قرآن واجب نیست اما در تقویت حافظه موثر است، عمر آدمی محدود است لذا تا جایی که واجب وجود دارد سراغ کار مستحب نرویم، تا نسل جدید وجود دارد سراغ نسل کهنه نرویم.


2 سیلی انسان بر قرآن
وی عنوان کرد: 2 سیلی توسط انسان به قرآن زده شد، قرآن خود را کتاب نور معرفی می‌کند در حالی که انسان به دلیل سطح پایین علم و دانش قرآنی خود این کتاب را تماما نور نمی‌بییند و دوم آنکه زبان قرآن تنها قابل فهم برای اهل بیت(ع) و مومنان نیست بلکه مشرکان نیز می‌توانند به این کتاب مراجعه کرده و از آموزه‌های آن بهره‌مند شوند.
این مفسر قرآن با بیان اینکه متأسفانه در دولت دوازدهم توجه به قرآن کم‌رنگ شد، ابراز کرد: 22 واجب میلیونی فراموش شده در کشور وجود دارد که نماز و زکات از جمله این موارد است، در این بین نماز در سطح دانش‌آموزان مدارس که آمار بالایی از جمعیت را نیز تشکیل داده و اکنون در برابر هجمه‌های دشمن قرار دارند آنگونه که باید توجه نمی‌شود.
قرائتی اضافه کرد: طلاب و روحانیون باید از برکات و نعمت‌های خدادادی در شهر خود در جهت افزایش سواد بهره‌مند شوند و از پرداختن به مباحث حاشیه‌ای و تکراری پرهیز کنند.

قرآن را علم بدانیم/ قرآن جای بسیار برای پژوهش و علم‌آموزی دارد
وی با بیان اینکه باید برای قرآن و نهج‌البلاغه وقت گذاشت، گفت: رمضان ماهی است که در آن قرآن نازل شده است اما متاسفانه کمتر به این مهم پرداخته می‌شود به گونه‌ای که در شب‌های قدر به توبه و استغفار، مداحی و ... پرداخته می‌شود اما توجه قرآن و بیان تفسیر حداقل 1 ایه قرآن انجام نمی‌شود این در حالی است که قرآن خود به کرات توبه را همراه با عمل صالح عنوان می‌کند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه مبلغین در منبر با الفاظ بازی نکنند و مراعات صبر و حوصله مخاطب خود را داشته باشند، گفت: سخنرانی و روضه مبلغین در منبرها بر اساس آیات قرآن با زبانی نرم و محبت‌آمیز باشد نه خواب، شعر، حدیث، همچنین مراقب رفتار و گفتار خود باشند چراکه روحانیون در تیررس نگاه مردم هستند.
قرائتی با بیان اینکه قرآن را علم بدانیم، عنوان کرد: قرآن جای بسیار برای پژوهش و علم‌آموزی دارد که نمونه آن سوره مبارکه «التین» است، 2 میوه زیتون و انجیر که می‌توان 2 رساله در راستای توجه به ابعاد مختلف این 2 میوه و ارتباط عددی بین 1 و 6 که همان ذکر زیتون و انجیر در قرآن آمده است به رشته تحریر درآورد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه قرآن مهجور است، عنوان کرد: باید آیات قرآن و روایات متناسب با هر دانشگاه و دانشکده بیان شود برای نمونه دیدگاه اسلام در رابطه با حقوق و روان شناسی و ... .
وی با بیان اینکه شرح قرآن بر گام دوم انقلاب توسط ایشان نوشته شده است، بیان کرد: بیان منویات مقام معظم رهبری مبنی بر گام دوم انقلاب توسط مبلغین در منبر نیز امری ضروری است.
انتهای پیام

captcha