تأثیر مسابقات قرآن در تقویت اعتماد به‌نفس دانش‌آموزان استثنائی/ اساس زندگیمان قرآنی باشد
کد خبر: 3806690
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

تأثیر مسابقات قرآن در تقویت اعتماد به‌نفس دانش‌آموزان استثنائی/ اساس زندگیمان قرآنی باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس آموزش و پروش استثنایی استان همدان از برگزاری دهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان استثنائی استان خبر داد و گفت: برگزاری این مسابقات در تقویت اعتماد به‌نفس دانش‌آموزان استثنائی بسیار مؤثر است.

برگزاری مسابقات قرآن در تقویت اعتمادبه‌نفس دانش‌آموزان استثنائی موثر استمعصومه حمزه، کارشناس امور فرهنگی آموزش و پرورش استثنایی، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، در حاشیه برگزاری دهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان استثنائی، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در چهار گروه آسیب‌دیده بینایی، آسیب‌دیده شنوایی و افراد با نیازهای ویژه و جسمی حرکتی در آموزش استثنایی در پنج رشته قرائت قرآن، احکام، انشا، نماز، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه شرکت کردند.
حمزه با اشاره به اینکه 55 دانش‌آموز دختر از استان همدان در این مسابقات شرکت کرده‌اند، یادآور شد: هدف از برگزاری برنامه‌های قرآنی ویژه دانش‌آموزان استثنایی ایجاد انس با قرآن و عترت است که موجب شور و نشاط و ایجاد رقابت سالم بین آنها می‌شود.
وی افزود: آشنایی با مسائل قرآن و نماز یکی از اهداف بزرگ ما برای ایجاد مسیر صحیح در زندگی دانش‌آموزان است، همچنین برگزاری مسابقات در تقویت اعتمادبه‌نفس دانش‌آموزان استثنائی بسیار مؤثر است.
مژگان قربانیان، رئیس آموزش و پروش استثنایی استان همدان نیز گفت: سبک و اساس زندگی هر فرد باید قرآنی باشد چراکه قرآن یک قانون کامل و جامع برای همه عرصه‌ها و مناسب همه انسان‌هاست.
وی گفت: وظیفه ماست که در قرآن تدبر و تدبیر کنیم و با برگزاری اینگونه مراسم و مسابقات قرآنی بتوانیم انس و الفت و پل ارتباطی قوی بین دانش‌آموزان و قرآن ایجاد کنیم.
قربانیان تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، آشنایی با قرآن‌کریم کتاب زندگی و نهج‌البلاغه به‌عنوان برادر قرآن است که در راستای تبیین نحوه حکومت و حکومت‌داری است تا در کنار یکدیگر مبانی تربیت را از آنها برگیریم ائمه اطهار(ع) در تعلیم آموزش و پرورش بسیار اهمیت قائل شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در این مسابقات دانش‌آموزان علاوه بر پیشرفت در فعالیت‌های قرآنی با مسائل اخلاقی و معنوی آشنا می‌شوند که راه‌گشا در زندگی است، افزود: همچنین این مسابقات در ایجاد شور، نشاط و رقابت سالم برای دانش‌آموزان بسیار مؤثر است.
در پایان این مسابقه از تمام دانش‌آموزان شرکت‌کننده با اهدای لوح تقدیر و از نفرات برگزیده با جوایز ارزنده قدردانی شد.
انتهای پیام

captcha