غفلتی که سرآغاز بدی‌هاست
کد خبر: 3807322
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

غفلتی که سرآغاز بدی‌هاست

گروه معارف ــ اساسی‌ترین غفلت‌ها برای انسان، غفلت از یاد خداست چرا که اگر آدمی از ذکر و یاد خدا غافل شد به هر راه خلاف و کجی می‌رود و همه چیز خود را از دست می‌دهد.

غفلتی که سرآغاز بدی‌ها استبزرگترین صدمه‌ای که در زمینه بندگی خدا ممکن است بخوریم غفلت از یاد خداست، یاد خداوند و در نتیجه برای او کار کردن وسوسه‌های نفس وشیطان را از انسان دور می‌کند و در طی مسیر به سوی کمال ما را یاری می‌رساند.
از نظر دین اسلام، منشأ قدرت‌های روحی انسان و تنها عامل سعادت وی، توجه به خدا است، یعنی اینکه انسان هر کاری که انجام می‌دهد فرق نمی‌کند عبادت باشد یا کار یا ارتباط با دوستان و خانواده، باید رضایت خدا را مدنظر داشته باشد چرا که یک مسلمان، معتقد است همچنانکه ریشه همه کمالات وی، در یاد خدا بودن است در مقابل منشأ همه بدبختی‌ها نیز، دوری از یاد خداست.

حجت‌الاسلام سیدحسن سیدی، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌‌جنوبی، گفت: انجام برخی كارها مانند قرائت قرآن، دعا و زیارت، مطالعه سیره ائمه(ع) و همنشینی با نیكان و صالحان، انسان را به یاد خدا می‌اندازد.
وی افزود: تفکر در ذات اقدس الهی و توجه به نشانه‌ها و نعمت‌های خداوند قادر متعال منجر می‌شود انسان از یاد خداوند غافل نشود.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه عوامل غفلت از یاد خداوند، درونی و برخی بیرونی است، تصریح کرد: مهم‌ترین عامل درونی توجه به هوای نفس است.
سیدی پیشگیری از کارهای نیک، تحقیر فقیران و بینوایان و نادیده انگاشتن شخصیت انسانی تهیدستان، عدم انفاق، گرایش به زشتی‌ها، ناهنجاری‌ها و رذالت‌ها و توجه به هواهای نفسانی را از جمله نتایج منفی غفلت از یاد خداوند در زندگی بیان کرد.
مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: اساسی‌ترین غفلت‌ها برای انسان غفلت از یاد خداست چرا که اگر آدمی از ذکر و یاد خدا غافل شد به هر راه خلاف و کجی خواهد رفت و همه چیز خود را از دست می‌دهد.
انتهای پیام

captcha