آب معدنی‌های تولیدی کهگیلویه و بویراحمد کاملا بهداشتی هستند
کد خبر: 3807349
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

آب معدنی‌های تولیدی کهگیلویه و بویراحمد کاملا بهداشتی هستند

گروه اجتماعی ــ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب معدنی‌های تولیدی این استان کاملا بهداشتی هستند.

آب معدنی‌های تولیدی کهگیلویه و بویراحمد کاملا بهداشتی هستند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از ایسنا، امام بخش قائدی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد امروز، 9 اردیبهشت‌ماه با بیان اینکه این استان یکی از قطب‌های تولید آب معدنی کشور است، اظهار کرد: 9 کارخانه آب معدنی فعال در این استان وجود دارد.
وی افزود: آب این کارخانه‌ها از محل چشمه‌های طبیعی و کوهستانی تامین می‌شود و کاملا بهداشتی و استریل هستند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در همه کارخانه‌ها باطری‌های آب معدنی بصورت اتوماتیک پر و درب آنها می شوند و دست در پرکردن آنها دخالتی ندارد.
قائدی تصریح کرد: آب معدنی تولیدی استان در سراسر کشور توزیع می‌شود و بخشی هم به کشور عراق صادرات داریم.
وی ادامه داد: قرار گرفتن باطری آب معدنی در معرض نور خورشید باعث فعل و انفعالات شیمیایی ریزی می‌شود، به همین علت عرضه کنندگان آب معدنی از در معرض آفتاب قرار دادن باطری آب معدنی خودداری کنند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آب معدنی بصورت یخ زده فروخته نشود و مردم از مصرف چنین آب معدنی‌هایی خودداری کنند؛ چراکه این مساله نیز منجر به فعل و انفعالات شیمیایی می‌شود.
قائدی بیان کرد: هر کسی از وضعیت آب معدنی شکایت داشته باشند می توانند در شهر خودشان به معاونت دارو و غذا مراجعه و مطرح کنند تا بررسی شود که آب معدنی خریداری شده در صورتی با آنچه روی آب معدنی نوشته شده مغایرت داشته باشد، طبق قانون مسئول کارخانه جهت ارائه توضیحات احضار می شود که در صورت تخلف با متخلف برخورد می شود.
وی در خصوص نظارت بر تولید آب معدنی در استان، تاکید کرد: ماهانه ازسوی معاونت دارو و غذا و روزانه توسط خود کارخانه نمونه برداری و آزمایش می‌شود تا آب معدنی تولیدی مشکلی نداشته باشد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: به مردم قول می‌دهیم که با خیال راحت آب معدنی مصرف کنند و از عرضه آب مشکل دار به بازار جلوگیری می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha