تولید آثار فرهنگی؛ نیازمند توجه مسئولان در سال رونق تولید
کد خبر: 3807424
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

تولید آثار فرهنگی؛ نیازمند توجه مسئولان در سال رونق تولید

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: در سال رونق تولید، مسئولان باید توجه ویژه‌ای برای رونق تولید آثار فرهنگی داشته باشند.

تولید آثار فرهنگی؛ نیازمند توجه مسئولین در سال رونق تولید

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، رسول بابازاده، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، صبح امروز، ۹ اردیبهشت ماه، در مراسم تجلیل از منتخبین جایزه کتاب سال که در محل سالن آمفی‌تئاتر خانه مطبوعات برگزار شد، اظهار کرد: در سال رونق تولید، نباید تنها به تولیدات در زمینه اقتصادی توجه شود، بلکه در این سال، تولید آثار فرهنگی باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد تا در این عرصه نیز شاهد رونق باشیم.
وی افزود: در جهت ارتقا نقش کتاب، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره کتاب سال را با هدف تشویق و ایجاد انگیزه برای نویسندگان و ناشران، ارتقا جایگاه ناشران و نویسندگان و حفظ هویت فرهنگی جامعه برگزار کرد.
بابازاده با بیان اینکه فراخوان شرکت در جشنواره آذر سال ٩٧ اعلام شده است، تصریح کرد: ١٣٨ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بعد از ٣ مرحله داوری توسط اساتید این حوزه ٣ کتاب حائز مقام‌های اول تا سوم و ٢ کتاب نیز شایسته تقدیر اعلام شدند.
وی به معیارهای انتخاب کتاب‌های برتر جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: بدیع بودن کتاب، رعایت استاندارد ساختاری، رعایت استاندارد منابع، قدرت تحلیل، آراستگی کتاب و رعایت استاندارد تذهیب و ترجمه معیارهای انتخاب کتاب سال در این جشنواره بودند.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال ٩٨ اقدامات مناسبی در جهت ترویج فرهنگ کتاب خوانی همانند سال گذشته صورت خواهد گرفت که نتیجه اقدامات این اداره‌کل در سال ٩٧ قرار گرفتن شهر ارومیه در جمع ٥ پایتخت کتاب کشور بوده است.
انتهای پیام

captcha