پیش‌نشست جشنواره بیست و یکم شیخ طوسی برگزار شد
کد خبر: 3807488
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷

پیش‌نشست جشنواره بیست و یکم شیخ طوسی برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ پیش‌نشست بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی با حضور کارشناسان، صاحب‌نظران و برنامه‌ریزان این جشنواره بین‌المللی برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ در این نشست که عصر امروز نهم اردیبهشت‌ماه در مجتمع آموزش عالی شهیده بنت‌الهدی برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین یارعلی، دبیرعلمی جشنواره و حجت‌الاسلام یوسف‌زاده، عضو کمیته ارزیابی به ایراد سخن پرداختند.
یارعلی به ظرفیت جشنواره شیخ طوسی در زمینه‌سازی برای ارتقای پژوهش‌های المصطفی اشاره کرد و ابراز کرد: ارزیابی آثار در سطوح مختلف و با ترسیم هجده فرم ارزیابی در هجده سطح مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
وی ارتقای کیفی پژوهش‌ها و تألیفات پژوهشی را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد و یادآور شد: بررسی کمی و کیفی آثار علمی جامعة‌المصطفی و نیز جهت‌دهی و هدفمندسازی پژوهش‌ها، از دیگر اهداف جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی است.
همچنین عضو کمیته ارزیابی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی مراجعه و بررسی آثار پیشین را از ملزومات مقاله‌نویسی دانست و اذعان کرد: اگر پژوهشگران با قاعده‌مندی علمی به آثار پژوهشی گذشته مراجعه کنند، با دیدن افق‌های دور و بلندتر علمی، آثار علمی فاخری خلق خواهند نمود.
حجت‌الاسلام یوسف‌زاده احترام به آثار علمی پژوهشگران پیشین و حفظ امانت‌داری را جزء اخلاق پژوهشی دانست و یادآور شد: سال گذشته در برگزاری بیست‌ویکمین جشنواره شیخ طوسی و به منظور فعال‌سازی پژوهشگران و جهت‌دهی به مطالعات دانشی، سیزده پیش‌نشست علمی برگزار شد.
انتهای پیام

captcha