مساجد از مردمی بودن به تشکیلاتی شدن تغییر نکند
کد خبر: 3807773
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

مساجد از مردمی بودن به تشکیلاتی شدن تغییر نکند

گروه معارف ــ آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار با حجت‌الاسلام نوری‌زاده ،مسئول رسیدگی به امور مساجد، بر مردمی بودن مساجد تاکید کرد و گفت: مردمی بودن مساجد باید حفظ شود يعني طوري نشود كسي بخواهد آن را به تشكيلاتي‌شدن تغییر دهد و از وضع مردمي‌بودن خارج كند.

مساجد از مردمی بودن به تشکیلاتی شدن تغییر نکندبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله صافی گلپایگانی امروز دهم اردیبهشت‌ماه در دیدار  با حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده، مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد، بیان کرد: برای انجام کار بسیار دقیق و مهمی که دارین لازم است با اخلاص و همّت بالا، وظیفه شرعی خود را انجام دهید.

وی افزود: امیدوارم بتوانید در حفظ مقاصد اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر و تجلیل از مقام والای مساجد، موفق باشید و موجبات جلب رضایت خاطر مبارک حضرت ولی عصر(عج) را فراهم آورید.

این مرجع تقلید با اشاره به مقام والای مسجد در اسلام، بیان کرد: مساجد از ابتدای عصر اسلام تاکنون، هميشه نقش اساسی و بزرگی در جامعه اسلامي داشته‌اند و علماي شيعه از همين سنگر، مردم را هدايت مي‌كردند، و همه برنامه‌هایی كه براي حفظ دين و دفاع از مذهب بوده، از همين مساجد شروع شده‌است.

وی تصریح کرد: ائمه محترم جماعات، اهتمام ویژه‌ای نسبت به استفاده از این موقعيت داشته باشند و معارف نورانی اهل‌بیت(ع) و احكام شرع مقدّس را بيان نمايند، در این صورت به وظيفه‌ خود بهتر عمل كرده‌اند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به این‌که مسجد، محور جامعه پاک است، یادآور شد: ائمه جماعات ما وظیفه دارند که اولاً بر امور منطقه اطلاع و  اشراف کامل داشته‌باشند و ثانیاً هر جا مشکل، منکر و خلاف شرعی دیدند، امر به معروف و نهی از منکر کنند تا نقایص برطرف شود و همه مردم بتوانند در یک فضای پاک و نورانی زیر سایه معارف نورانی قرآن و اهل‌بیت(ع) زندگی نمایند.

وی با تأکید بر لزوم حفظ مقام مسجد، تجلیل و تکریم از این مقام، ادامه داد: باید ائمه محترم جماعات، نظارت بر امور داشته ‌اشند و با اخلاق نیک و بیان مناسب، نواقصی که وجود دارد را مرتفع نمایند و با همکاری مؤمنین، برنامه‌های اسلامی را پیاده کنند. ‌ 

این مرجع تقلید مسأله مردمی‌بودن مساجد و ائمه جماعات را مورد توجه قرار داده و اظهار کرد: مردمي‌بودن مساجد و ائمه جماعات از مسائل مهمی است که بايد حفظ شود، يعني طوري نشود كسي بخواهد آن را به تشكيلاتي‌شدن  تغییر دهد و از وضع مردمي‌بودن خارج كند و عزل و نصب را وارد مساجد کند، بلکه باید مردم متدیّن مساجد را اداره کنند و با میل و استقبال، همکاری و تعاون، برنامه‌های اسلامی اجرا شود.

انتهای پیام

captcha