اهالی رسانه در راه حق شجاعانه قلم بزنند
کد خبر: 3808099
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷

اهالی رسانه در راه حق شجاعانه قلم بزنند

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: رسالت رسانه در نگهداری ارزش‌ها بسیار مهم است چراکه حمایت از کرامت مردم اهمیت بسزایی دارد و اهالی رسانه باید با شجاعت قلم بزنند چون خداوند از آنان حمایت می‌کند و هر کس برای خدا کار کند خدا به آن‌ها عزت می‌دهد.

اهالی رسانه در راه حق شجاعانه قلم بزنندبه گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عبدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در جلسه اخلاق رسانه که به همت بسیج رسانه استان قزوین ظهر امروز 11 اردیبهشت ماه در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، ترور 37 شیعه را در عربستان و قتل طلبه مظلوم را در همدان محکوم و اظهار کرد: این طلبه دغدغه‌ای جز دین نداشت که رسانه‌ها در این‌گونه حوادث وظایف سنگینی را بر عهده دارند.
وی با توجه به نزدیکی ماه رمضان عنوان کرد: ماه رمضان با دستانی پر از برکت، رحمت و مغفرت سراغ شما آمده است و همان‌طور که بهار طبیعت، زمین را به سرسبزی تبدیل می‌کند در ماه رمضان هم باران رحمت خداوند و قرآن کریم بر انسان می‌بارد و هرکسی که قلبش نمرده باشد از آن متأثر شده و نفع می‌برد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۲۱ سوره حشر قرآن کریم می‌فرماید «اگر ما این قرآن (عظیم‌الشأن) را (به‌جای دل‌های خلق) بر کوه نازل می‌کردیم مشاهده می‌کردی که کوه از ترس و عظمت خدا خاشع و ذلیل و متلاشی می‌گشت و این امثال را برای مردم بیان می‌کنیم باشد که اهل (عقل و) فکرت شوند».
وی اضافه کرد: خداوند متعال امانت گرانبهایی را به انسان سپرده و در ماه رمضان فرصتی فراهم شده است که می‌توانیم دل‌های خود را با رحمت الهی آشنا کنیم.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به اینکه همه هستی متاع قلیل و حکمت خیر کثیر است، تصریح کرد: ما درگیر روزمرگی‌ها هستیم و علامت اهل تقوا هوشمندی است و دنیاپرستان و ظالمان هوشمند نیستند.
وی تشریح کرد: بر اساس آیه ۱۳۰ سوره بقره خداوند می‌فرماید «و چه کس از آیین پاک ابراهیم روی گرداند به‌جز مردم بیخرد؟! زیرا ما ابراهیم را در دنیا (به شرف رسالت) برگزیدیم و البته در آخرت هم از شایستگان است»؛ براساس این آیه افرادی که از دین ابراهیمی روی برگردانند سفیه هستند و سفیهان ظلم کرده و حق دیگران را نیز باطل می‌کنند و رسالت جدی رسانه در آگاهی بخشی است که با آن سفاهت جای خود را به دین و عقل می‌دهد.
امام‌جمعه قزوین با اشاره به نقش و جایگاه رسانه در جنگ اقتصادی عنوان کرد: گاهی مسئولان دچار بی‌توجهی به مردم می‌شوند که رسانه‌ها می‌توانند این خلأ پر کنند چراکه وقتی مرد به همراه خانواده خود به بازار می‌رود و در نهایت دست خالی بازمی‌گردد احتیاج به نگاه دولت و نمایندگان مجلس دارد و اگر آن‌ها وظایف خود را انجام ندهند رسانه‌ها و ائمه جمعه باید خلأ نگاه مسئولین را پر کرده و درد و رنج مردم را منعکس کنند.
وی با تأکید بر اینکه همه بدهکار مردم هستیم و رسانه باید شجاعت داشته باشد، ادامه داد: در سیل گلستان در خلأ حضور مدیران مردم دست روی دست نگذاشتند و برای کمک به هم‌وطنان شتاب کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در خصوص تحت‌فشار قرار گرفتن برخی از رسانه‌ها از سوی مسئولین خاطرنشان کرد: تحت‌فشار قرار دادن رسانه‌ها کار اشتباهی است و در حقیقت در فضای رسانه‌ای استان رفتاری دیده شده که برخی از مسئولان فشار را کارساز دیده‌اند و به خود اجازه دهند تا با در مضیقه قرار دادن رسانه‌ها برای سکوت آن‌ها تلاش کنند.
وی بیان کرد: براساس وعده خداوند متعال امربه‌معروف و نهی از منکر، نه عمر را کوتاه و نه رزق را کم می‌کند و در حقیقت امربه‌معروف و نهی از منکر از خلقیات خداوند متعال است و ذات مقدس الهی اولین امر کننده به معروف و نهی‌کننده از منکر است و هر کس امربه‌معروف کند خداوند یاری‌اش می‌کند.
آیت‌الله عابدینی اشاره کرد: حضرت علی(ع) در وصیت‌نامه آخر خود تأکید کردند مبادا امربه‌معروف را ترک کنید چون پست‌ترین افراد مسئولان شما می‌شوند و سپس شما فریاد می‌زنید و کسی نیست که صدای شما را بشنود.
امام‌جمعه قزوین در پایان تصریح کرد: رسالت رسانه در نگهداری ارزش‌ها بسیار مهم است چراکه حمایت از کرامت مردم اهمیت بسزایی دارد و اهالی رسانه باید با شجاعت قلم بزنند چون خداوند از آنان حمایت می‌کند و هر کس برای خدا کار کند خدا به آن‌ها عزت می‌دهد.
انتهای پیام

captcha