تولید، حلقه مفقوده توسعه است
کد خبر: 3808169
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
استاندار قم:

تولید، حلقه مفقوده توسعه است

گروه سیاست و اقتصاد ــ بهرام سرمست با تاکید بر این‌که تولید حلقه مفقوده توسعه است، گفت: استانداری به تشکل‌های صنفی و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد تا کارخانجاتی که تعطیل شدند را شناسایی و برای برگرداندن آن‌ها به مدار تولید چاره‌اندیشی کنند.

تولید حلقه مفقوده توسعه است/ لزوم شناسایی کارخانه‌های تعطیل شده در قمبه گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست استاندار قم دیشب 11 اردیبهشت‌ماه در همایش تجلیل از کارگران فرهیخته و نخبگان کار، تلاش و تولید استان که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت روز کارگر بیان کرد: همه روزها را باید به کارگران تبریک بگوییم چرا که اختصاص یک روز برای قدردانی از زحمات کارگران کافی نیست.

وی افزود: کارگران از جمله نقش‌آفرینان چرخه تولید هستند و لذا در سالی که مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نام‌گذاری کردند بسیار تاثیرگذار خواهند بود و تا زمانی که تولید در یک جامعه‌ رونق پیدا نکند توسعه برای آن جامعه یک هدف دست نیافتنی است.

استاندار قم با تاکید بر این‌که تولید حلقه مفقوده توسعه است، گفت: برای رونق تولید، تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاون‌گر باید دست به دست یکدیگر بدهند؛ صدالبته مسئولین، دولتمردان، قانون‌گذاران و نمایندگان در این زمینه نقش مهم‌تری دارند زیرا ما دولتمردان باید عهده‌دار بسترسازی برای کار، تقویت فرهنگ کار، تولید و رونق تولید باشیم.

سرمست با اشاره به این‌که همه کسانی که می‌توانند کمک کنند تا چرخ تولید بچرخد باید یاری‌رسان کارگران باشند، ادامه داد: کارآفرینانی که با خلاقیت و نوآوری کارآفرینی می‌کنند باید شریک و همیار کارگران باشند.

 وی کار و اشتغال‌زایی را عنصر مهم تحقق رونق تولید دانست و ضمن بیان این‌که کارگران و کارفرمایان در نقطه مفهوم « کار» با یکدیگر مشترک‌اند، یادآور شد: در دنیای اقتصاد دانش‌بنیان کارگری ساده و کارگر غیرماهر توانایی برآورده کردن انتظارات دولت برای رونق تولید را ندارد و لذا مهارت‌آموزی کارگران را باید جدی بگیریم و هم‌چنین به افزایش انگیزه کارگران برای ادامه کار نیاز داریم.

استاندار قم با تاکید بر این‌که لازم است تشکل‌های کارگری در پیاده کردن سیاست‌های دولت و پیگیری مطالبات امور کارگران نقش موثری ایفا کنند، بیان کرد: در استان قم تشکل‌های قوی و خوبی داریم که در کنار کارگران زحمتکش و وفاداران به نظام خواهند بود و در پیگیری مسائل کارگری بسیار جدی و مصمم هستند.

وی افزود: به همکاران در استانداری و سازمان‌های دولتی که مربوط به کارگران هستند توصیه کردم که در تصیم‌گیری‌ها و پیگیری‌هایشان به مطالبات و نیازهای کارگران توجه ویژه داشته‌باشند زیرا باید از قشر آسیب‌پذیر جامعه که بیشترین زحمت را می‌کشد حداکثر حمایت را داشته باشیم و لذا آن‌چه در توان داشتیم در طبق اخلاص گذاشتیم و وظیفه خود را انجام دادیم.

استاندار گفت: برای به حقیقت درآوردن چرخ تولید و رونق تولید وظیفه داشتیم تا به صورت مستمر و جدی در واحدهای تولیدی حضور پیدا کنیم و موانع تولید را از نزدیک پیگیری کنیم تا بلکه هیچ واحد تولیدی در استان به تعطیلی نرسد.

وی تاکید کرد: حفظ اشتغال موجود اولویت اول ماست و برای ما دشوار است که شاهد خاموشی چراغی از چراغ‌های تولیدی باشیم بنابراین تلاش می‌کنیم که حتی یک نفر کارگر بیکار نباشد.

سرمست یادآور شد: استانداری به تشکل‌های صنفی و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد تا کارخانجاتی که تعطیل شدند را شناسایی و برای برگرداندن واحدهای نیمه تعطیل به مدار تولید چاره‌اندیشی کنند تا بتوانیم ظرفیت آن‌ها را افزایش دهیم.

وی با یادآوری این‌که رفاه و رفع دغدغه کارگران اولویت ماست و به دنبال آن هستیم که در قالب پیگیری‌های مستقیم در سطح استان این مشکلات برطرف شود، گفت: امیدواریم سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با مسکن با پیگیری تشکل‌های کارگری و تلاش ما مسئولین به زودی ابلاغ شود بلکه بتوانیم دغدغه کارگران را به حداقل برسانیم تا حق و حقوق کارگران در تصمیماتی که گرفته می‌شود ضایع نشود.

وی با تاکید بر حضور نمایندگان کارگران در جلسات امنیتی که در ارتباط با حقوق کارگران تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: نکته بسیار مهم تعامل و تفاهم خوب و مناسب بین تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاون گر و از همه مهم‌تر تعامل آن‌ها با دولت است؛ در شرایط تحریم‌های شدید اقتصادی که قرار داریم این نوع تعامل و همکاری سبب می‌شود تا با همدلی یک‌دیگر پیچ خطرناک را به خوبی سپری کنیم بلکه بتوانیم با اتکا به اقتصاد درون‌زای خود شاهد رشد، شکوفایی و رونق تولید باشیم.

انتهای پیام

captcha