وحدت حماسه‌ساز عشایر در خوزستان الگویی برای همه کشور است/ ضرورت حضور بیشتر طلاب ایرانی در حوزه علمیه نجف
کد خبر: 3808278
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷

وحدت حماسه‌ساز عشایر در خوزستان الگویی برای همه کشور است/ ضرورت حضور بیشتر طلاب ایرانی در حوزه علمیه نجف

گروه سیاست و اقتصاد ـ آیت‌الله موسوی جزایری با بیان اینکه وحدت غرورآفرین و حماسه‌ساز عشایر عرب و بختیاری و لر در خوزستان باعث ایجاد سربلندی برای ما و الگویی برای تمام کشور شده است، گفت: برای حضور طلاب ایرانی در حوزه علمیه نجف ضروری است و اگر در آنجا حضور پیدا نمی‌کردیم، نظام و انقلاب ما ضربه می‌خورد.

جزایری

به گزارش ایکنا از خوزستان، جلسه شورای اداری استان به منظور تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان خوزستان امروز ۱۲ اردیبهشت‌ماه در سالن امام خامنه‌ای مجتمع فجر اهواز برگزار شد.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری رئیس حوزه های علمیه خوزستان در این مراسم اظهار کرد: بیماری بر من مستولی شده بود و دیگر نمی توانستم به خوبی در نماز جمعه و جماعت حاضر شوم لذا اعلام کردم که این مسئولیت به فرد دیگری واگذار شود. البته بین ماندن در اهواز و رفتن به قم یا نجف هم تردید حاصل شد که به اصرار مردم و عشایر بنا براین شد که بمانم. مقام معظم رهبری هم من را توصیه کردند که در اهواز سکونت داشته باشم.

وی بیان کرد: احساس ضرورت کردیم و عده‌ای از طلاب استان خوزستان را که عمدتاً عرب زبان هستند را به نجف منتقل کردیم چون جریان‌هایی پیش آمده بود که در پی آن نظام اسلامی غریب بود و هدف ما از این کار این بود که صحنه را عوض کنیم.

موسوی جزایری گفت: حوزه علمیه نجف که روزی همه فضلا و مراجع و استادان برجسته‌اش ایرانی بودند الان حدود 20 هزار طلبه از بیش از 20 کشور دنیا دارد که تعداد طلاب ایرانی آن کمی بیشتر از 100 نفر هستند. این تکلیفی است برعهده ما که اگر در حوزه علمیه نجف حضور پیدا نمی‌کردیم، نظام و انقلاب ما ضربه می خورد چون آنجا یک دروازه بین‌المللی است.

رئیس حوزه های علمیه خوزستان گفت: براساس تکلیف تبلیغ انقلاب و نظام اسلامی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) را در نجف راه‌اندازی کردیم که در آن 300، 400 طلبه مشغول به تحصیل است. طلاب بسیاری در نجف از نیجریه، آذربایجان و لبنان و... حضور دارند و این نیست که ما در چهارچوب زندگی خود بگنجیم و سر در جیب خود فرو ببریم، چه بخواهیم و چه نخواهیم ما جهانی هستیم. انقلابی را که امام خمینی(ره) پایه‌گذاری کرد و حضرت آیت‌الله خامنه ای، رهبری می‌کند فقط برای ایران نیست بلکه برای دنیا است.

وی گفت: من از پیشنهاد دهندگان حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد و موید ایشان بودم چون ایشان را متدین، انقلابی، مخلص، اصیل و پیگیر می‌دانم. دستور مقام معظم رهبری نصب العین همه ماست، رهبری به بنده تکلیف کردند که به ایشان کمک کنم ان شالله همه ما و هم‌استانی‌ها تکلیف داریم که به ایشان کمک کنیم و البته ایشان هم به ما کمک کنند چون اینطور نیست که ما مستغنی از کمک‌های ایشان باشیم.

موسوی جزایری بیان کرد: وحدت غرورآفرین و حماسه ساز عشایر عرب و بختیاری و لر در خوزستان باعث ایجاد سربلندی برای ما و الگویی برای تمام کشور شده است و امیدوارم این نعمت روزبه روز بیشتر شود. هرکجا مشکلی داشتیم عشایر غیور ما لبیک گفتند و اولین حاضران در صحنه بودند.

موسوی جزایری عنوان کرد: با هدف اینکه حوزه علمیه خوزستان به مرکزیت اهواز از تبادل علمی بیشتر در قم برخوردار شود مدنظر داریم که موسسه پژوهشی علمی آموزشی در قم به وجود بیاید. حوزه علمیه را به حدی باید ارتقا دهیم که نه تنها نیاز استان و کشور بلکه سرتاسر کشورهای عربی منطقه را تامین کنیم.

انتهای پیام 

captcha