تفسیر دعای جوشن کبیر ابوالفضل بهرام‌پور رونمایی شد
کد خبر: 3808368
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶

تفسیر دعای جوشن کبیر ابوالفضل بهرام‌پور رونمایی شد

گروه ادب ــ کتاب «عرفان برتر»، اثر ابوالفضل بهرام‌پور عصر امروز جمعه، 13 اردیبهشت‌ماه، در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «عرفان برتر» نوشته ابوالفضل بهرام‌پور، استاد پیشکسوت قرآن، عصر امروز 13 اردیبهشت همزمان با دهمین روز از نمایشگاه کتاب تهران با حضور نویسنده در غرفه انتشارات آوای قرآن رونمایی شد.

///در حال ادیت////تفسیر دعای جوشن کبیر ابوالفضل بهرام رونمایی شد

بهرام‌پور به خبرنگار ایکنا گفت:جوشن کبیر این همه معارف، عرفان برتر است، اما مردم آن را در زندان رمضان حبس کرده‌اند و هزار اسم را بدون اینکه معنی و مفهوم آن را بدانند، تند تند می‌خوانند. این همه علم و معلومات دفن شده و من عمر گذاشته‌ام و تفسیر کرده‌ام و به همه مسجدداران و هیئت‌داران توصیه می کنم که این کتاب را تهیه کرده و خواندن این دعا را به صورت برنامه هفتگی اجرا کنند.

///در حال ادیت////تفسیر دعای جوشن کبیر ابوالفضل بهرام رونمایی شد

وی با بیان اینکه این دعا تاکنون تفسیر نشده است، افزود: در این دعا «یا مُخوِّفُ» در اغلب ترجمه‌ها به صورت تحت اللفظی «ای ترساننده» معنی شده است. در حالی که ترسندگی را در حیوانات ضعیف قرار دادم و اگر از جهنم می‌ترسید، برای این است که من در شماها گریز از خطر را نهادینه کرده‌ام. بنابراین «یا مُخوِّفُ» تفسیر ربوبیت خداوند در این عالم است و «یا مُصّور» ای صورتگر ترجمه می‌شود، در حالی که حافظه و خیال و تصویرگری در انسان از همین ویژگی خداوند برمی‌آید.

///در حال ادیت////تفسیر دعای جوشن کبیر ابوالفضل بهرام رونمایی شد

این استاد قرآن درباره ترجمه‌های متعدد این دعا نیز گفت: ترجمه‌هایی که از مفاتیح الجنان و یا دعاهای دیگر وجود دارد، واقعاً یک ترجمه سرد است و بی‌معنا است. چرا که در دعای جوشن کبیر، «یا مُصّور» ای مصور ترجمه شده است و توضیحی داده نشده و قادر به این کار نیستند؛ چرا که ترجمه آن از قرآن هم دشوارتر است.

بهرام‌پور یادآور شد: با توجه به اینکه سالیان متمادی، این دعا در محافل مذهبی خوانده می‌شود، اما درباره معارف آن تأمل خاصی انجام نشده؛ در واقع این کتاب به دنبال کشف معارف پنهان دعای جوشن کبیر است.

این کتاب در قطع پالتویی منتشر شده و در ۸۰ صفحه نخست آن تفسیر فراز‌های دعای یادشده آمده و پس از آن متن عربی دعا همراه با ترجمه بیان شده است.

انتهای پیام

captcha