اعتماد به اروپا راه به جایی نمی‌برد
کد خبر: 3808401
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

اعتماد به اروپا راه به جایی نمی‌برد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه اعتماد به اروپا راه به جایی نمی‌برد، گفت: کشورهای اروپایی حامی منافع آمریکا هستند.

اعتماد به اروپا راه به جایی نمی‌برد

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج، امروز، 13 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه کرج، اهل تقوا را اهل تدبر و توجه به عواقب کارها دانست و گفت: این گونه افراد ابتدا آثار کار را به خوبی بررسی کرده و می‌سنجند و سپس وارد عمل می‌شوند زیرا مقدمات کار نتیجه آن را مشخص می‌کند.
وی افزود: خداوند می‌فرماید: «برکت، رحمت و مغفرت یاران ماه مبارک رمضان هستند؛ ماهی که به واسطه نزول قرآن ویژگی خاصی پیدا کرده است و اعمال در این ماه ارزش فراوانی دارند».
امام جمعه کرج بیان کرد: ماه مبارک رمضان که ماه صبر، استقامت، خودسازی، گسترده شدن فضائل اخلاقی و برجسته شدن نیکی‌ها است، به کنترل نفس ما کمک می‌کند و زبان، دهان، گوش، چشم، شکم و سایر اعضای بدن در این ماه کنترل می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز مطرح کرد: رمضان، ماه مناجات، دعا، توبه، آشتی با خدا، رسیدگی به ایتام و فقرا، افطاری‌های ساده و ثواب‌های فراوان، شاد کردن مؤمنان، خواب شیطان و شب‌های قدر است.
امام جمعه کرج گفت: این ماه، بیش از ماه‌های پیش مورد توجه قرار دارد زیرا ماه پیوند با ولایت است و مؤمنان باید پیوند خود را با حضرت امیرالمؤمنین(ع) بیشتر کنند.
حسینی همدانی از والدین خواست به گونه‌ای برای فراهم کردن شرایط برای فرزندان روزه اولی خود به خصوص دختران برنامه‌ریزی کنند که خاطرات خوش و لذت‌بخشی از روزه‌داری در ذهن آن‌ها نقش ببندد.
امام جمعه کرج تأکید کرد: افرادی که به هر دلیل قادر به روزه‌داری نیستند در ملأ عام اقدام به روزه‌خواری نکنند و دستگاه‌های مربوطه نیز مقدمات لازم را فراهم کنند تا زمینه نشر روزه‌خواری فراهم نشود زیرا این امر، خلاف شرع است و کوتاهی در انجام احکام الهی جایز نیست.
وی در ادامه با اشاره به سند 2030 بیان کرد: برخی افراد بر این باورند که مخالفت با برنامه‌های پیشنهادی سلطه‌گران مشکلاتی را در دنیا برای ما به وجود می‌آورد بنابراین باید تعهدات آن‌ها را بپذیریم حتی اگر ظالمانه باشد؛ این تفکر غرب‌زده و بی‌ریشه‌ای است که قدرت سیاسی را در دست دارد.
امام جمعه کرج با بیان اینکه این سند توسط نظام سلطه طراحی شده و نظارت می‌شود، افزود: بیانیه خطرناکی را با رنگ و لعاب خاص، با بندهای به ظاهر شیرین و دنیا پسند مانند حقوق شهروندی، نبود خشونت و غیره اما با هدف نابودی ارزش های فرهنگی و اعتقادی و باورهای دینی ما طراحی کردند که با اسناد بالادستی کشور نیز در تضاد است.
وی در ادامه به سالروز خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: هجدهم اردیبهشت سالگشت دشمنی صریح آمریکا با مردم ایران است، بدعهدان نشان دادند که قابل‌اعتماد نیستند.
امام جمعه کرج بابیان اینکه باید عوامل خروج آمریکا از برجام شناسایی شود، گفت: متأسفانه در آن مقطع آقایان نسبت به شروطی که حضرت آقا تعیین کردند یعنی گرفتن تضمین، بی‌توجهی کردند.
خطیب جمعه کرج گفت: عده‌ای نیز به جامعه القا کردند که همه امور اقتصادی کشور به برجام بستگی دارد این اقدام دشمن را تحریک به خروج از برجام کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به تصمیمات نادرست اقتصادی ازجمله در حوزه ارز اشاره کرد و گفت: این‌ها مقدمات خروج از برجام را برای دشمن فراهم کرد.
حسینی همدانی با اشاره به اینکه بنا بود مسئله خروج از برجام در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود، گفت: آقایان مدعی شدند کشورهای اروپایی برای حل این مسئله کمک می‌کنند اما یک سال گذشت و اتفاقی نیفتاد.
وی بابیان اینکه کشورهای اروپایی حامی منافع آمریکا هستند، گفت: امیدواریم آن‌هایی که پیش از برجام به آمریکا دل‌خوش بودند چشمشان را باز کنند. زیرا شیطان بزرگ زیاده‌خواه است.
حسینی همدانی با تأکید بر اینکه اعتماد به اروپا نیز باعث ضرر است، گفت: آن‌ها کاری که به ضرر آمریکا باشد را انجام نمی‌دهند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی زمزمه‌ها شنیده می‌شود که می‌گویند باید منتظر سرکار آمدن دولت دمکرات‌ها در آمریکا باشیم تا اوضاع برجام خوب شود، این خامی دیگری است که بروز می‌دهند.
حسینی همدانی تأکید کرد: مسئولان اجرایی باید اقتصاد مقاومتی را باور داشته باشند و برای رونق تولید تلاش کنند تا بتوانند اشتغال ایجاد کنند.
وی بابیان اینکه زمینه رونق تولید اقتصادی در کشور فراهم‌شده است، گفت: مسئولان باید برای تحقق شعارسال تلاش کنند.
امام جمعه کرج در ادامه به موضوع فضای مجازی و شهادت مظلومانه طلبه روحانی اشاره کرد و به طرح این سوال پرداخت که باید خونی ریخته می‌شد تا مسئولان موضوع فضای مجازی را جدی بگیرند؟
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه نباید از فضای مجازی ترسید و منفعلانه برخورد کرد، گفت: باید در این حوزه با دقت به فعالیت بپردازیم.
وی بابیان اینکه بی‌دروپیکر بودن فضای مجازی باعث ناراحتی همه شده است، گفت: دستگاه‌های مسئول باید پای‌کار آمده و به وظایف خود عمل کنند.
انتهای پیام

captcha